[OT:] Wartas a nebezpecnost bylo Vykon hudobnej aparatury

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Středa Červen 11 21:42:49 CEST 2008


No ono to obdivuhodně táhne (ani jsem si to dlouho neuvědomoval, až na 
komentář známého když jsem ho vzal na autobus), ikdyž sotva sešlápnete 
plyn - za podmínky, že mu pomůžete sytičem. Tu správnou polohu (závisí na 
nastavení karbecu, předstihu, sešlápnutí plynu, otáčkách, teplotě vzduchu, 
teplotě motoru) si musíte napřed vyzkoušet tak, že vytáhnete sytič naplno, 
ono to přestane táhnout, a zasouváte ho zpět. V okamžiku, kdy "chytnete 
vítr", jste zhruba na optimálním místě, kdy máte nejvyšší účinnost při 
daných otáčkách - a tím i minimální spotřebu. Můžete ještě sunout, abyste 
zjistil délku "kdy to táhne" a dát ho zhruba doprostřed. Při tomto stylu 
jízdy ale za chvilku vyletí teplota motoru do červeného, ale z toho si nic 
nedělejte, warbec má přetlakové chlazení (asi jako papiňák) a vyšší teplota 
o 20st. motoru nijak neškodí - a dost snižuje potřebu více sešlápnout 
pedál - táhne "sotva ho polechtáte". Dokud to to nepřeleze půlku červeného, 
tak ani neotvírejte žaluzie motoru (je lepší i v létě se pár km rozjíždět se 
zataženýma). Je dobré každou chvilku (co pár minut) zkoušet optimální polohu 
sytiče, ona se trošku mění a po 1/2h takové cesty (tedy celé je to tak 
prohřáté, že když zaprší, z povrchu kapoty stoupá pára) už není výrazná 
změna a vysunutím o víc než cca 0,5-1cm jenom ztrácíte výkon. V tento 
okamžik je spotřeba nejnižší. Když jednou jel táta nonstop za mámou do lázní 
(Brno-K.Vary), tak měl spotřebu 6,1L/100km.

Takže když jezdím 90 na čtverku, mám o půl litru až litr vyšší spotřebu, než 
když mi při těch 90 motor bzučí jak pilka na trojku. Na čtverku se vyplatí 
jet tak od 105 nahoru, rychlost mezi 90 a 105 je neekonomická. Pokud je 
hodně vlhko (na silnici se ideálně půl metru válí chuchvalce mlhy), tak když 
ho rozfrčíte na 130, taky ho na této rychlosti udržíte jen s pomocí na 
třetinu vytaženého sytiče a minima plynu - motor ale musí být u červené nebo 
v ní (opět mu můžete pomoci žaluziema). Když nevytáhnete sytič, budete muset 
hodně hluboko sešlápnout pedál, až k druhé trysce.

A možná důvod, přoč vám to žralo tolik, je ten, že u warbecu musíte každou 
chvilku zkoušet "ubrat" - ono totiž u něj neplatí, že čím víc sešlápnutý 
pedál, tím větší výkon. Jak najdete bod, kdy ztrácí rychlost, vraťte se 
lehce zpět a upravte sytič. U těch 90 na trojku končím opravdu u sotva 
sešlápnutého pedálu (když ještě lehce povolím, tak už "koktá"), když dám 4, 
musím aspoň cenťák přišlápnout.

Ani jsem si to neuvědomil a popsal jsem tady vlastně to "nepopsatelné" - 
tajemství ekonomické jízdy s W353.

Ten můj dvorní servisák taky vždycky "vypaluje výfuk", kdy z něj za jízdy 
letí skoro metrový plamen jak z autogenu (je to nějaké kouzlení se sytičem a 
druhou tryskou + aspoň půlhodinová jízda, jinak to nechytne - co se týče 
bezpečnosti, tak jak ubere plyn, plamen zhasne). Říká, že když duotakt je 
jinak v pořádku a přesto blbě táhne, má ucpaný výfuk. Takže to dělá 
preventivně každému když jede na STK. Jednou vezl majitele a ten mu celou 
cestu nadával, že mu trabiho chce zničit. Když on taky v zatáčkách kde jedu 
max 60 a to ještě sám, jede 80. Holt je vidět, že na těch závodech duotaktů 
leccos pochytil. Ale není to bezúčelně, tou jízdou totiž zjistí jinak skryté 
nedostatky a po návratu z STK jde auto ještě jednou na zvedák. Barkasem mi 
jel 120 a říkal, že ekonoměr byl někde v zeleném (mě na tu divokou jízdu 
nechtěl). 120 jsem s ním ještě nejel, jen 110, ale v zeleném jsem teda 
zdaleka nebyl, spíš za půlkou oranžové.



----- Original Message ----- 
From: "jan.kuba" <honza.kuba@gmail.com>


Co se tyce motoru  - az nezvykle dobre to tahlo. Na dvojku se to sbiralo
pomerne slusne. Vim ze jsem si to uzival, bylo to takove prvni "opojeni"
ze zrychleni.
Jenomze ta spotreba. Pri stylu jizdy plyn  0-max jsem se pod 10 litru
nikdy nevesel. ( i kdyz byl benzin za 16kc/litr :-)  )




Další informace o konferenci Hw-list