[OT]: Skolstvi bylo Chce to nejaky poriadny flame... Co tak o jednocipoch? ; -)

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Středa Červen 11 18:19:37 CEST 2008

otazka je kolko toho ma absolvent vediet. Ako funguje bipolarny
tranzistor zo skoly viem, o druhom prieraze som v zivote nepocul. Druha
vec je ze aj keby som pocul tak mi je to zbytocne.
kto definuje co ten absolvent ma este vediet a co uz sa nauci sam?
Elektrotechnika je v sucasnosti tak siroky odbor ze sa da zamerat na
jeden konkretny problem a studovat to cely zivot. Druha vec je ze taky
clovek je potom v inych odboroch nepouzitelny :-)
V skole sa musi clovek naucit samostatne vyhladavat relevantne
informacie a naucit sa zvladnut novu problematiku ked je to potrebne.
Mozem rovno skonstatotvat ze 90% veci so som sa naucil na univerzite je
mi zbytocnych a 90% veci co robim teraz ma na skole neucili. Co teraz?
Mam nadavat na to ze ma to nenaucili? Alebo mam byt so sebou spokojny ze
som sa za 6 rokovv praxi naucil navrhovat zlozite digitalne obvody,
zlozite analogove obvody, trochu pokrocilejsie veci z VF techniky,
spracovanie signalov, ako funguju elektronky, zakladne veci ohladom
supravodivosti a neviem s cim este denne pracujem.
Ano, v tomto pripade mozem povedat ze skola je na prd lebo ma nic z toho
s cim pracujem nenaucili, ale naucili ma sa to naucit. Ked to mam
povedat ako mi huba narastla zo skoly si aj tak hovno pamatam. Ked to
potrebujem musim si to vzdy nastudovat nanovo, veci ktore clovek
nepouziva velmi rychlo zabuda...
b.