Chce to nejaky poriadny flame... Co tak o jednocipoch? ;-)

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Červen 11 11:14:52 CEST 2008

>Vyse uvedena instrukce ma obrovskou vyhodu - nepotrebuje navesti:
>
>PIC:
>    movlw    K_KRATKY_CAS
>    btfss    PORTA,1
>    movlw    K_DLOUHY_CAS
>    movwf    Casovac_LEDky
>
>x51 (jak se to sakra pise???!!):
>
>    mov A,#K_KRATKY_CAS
>    jb    PORT1,Uloz_Hodnotu
>    mov A,#K_DLOUHY_CAS
>Uloz_Hodnotu:
>    mov Casovac_LEDky,A

Mne toto ako nejaka vyrazna vyhoda nepripada; navyse drviva vacsina '51 asemblerov (tusim to povodne pochadza priamo od intela) ma "pseudopremennu" "aktualna adresa" ($) (a niektore aj  "adresa nasledujucej instrukcie", tusim "." alebo "*", uz si nepamatam). Ten zapis potom je:

    mov A,#K_KRATKY_CAS
    jb  P1.1,$+5
    mov A,#K_DLOUHY_CAS
    mov Casovac_LEDky,A

Ale ako som pisal toto mi ako nevyhoda/vyhoda nepripada a ten $ nepouzivam.
Navyse je klasickym PICkarskym (ale aj 68xx/65xx) priznakom vsetko riesit cez akumulator - v '51 sa da zapisat aj:

    mov Casovac_LEDky,#K_KRATKY_CAS
    jb  P1.1,$+6
    mov Casovac_LEDky,#K_DLOUHY_CAS

wek