Chce to nejaky poriadny flame... Co tak o jednocipoch? ;-)

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Středa Červen 11 10:58:12 CEST 2008

PIC maji i 3 UARTy. Jeste 128KB SRAM na cipu a budu spokojeny...

Michal Gregor
  ----- Original Message -----
  From: Martin Hanek
  To: HW-news
  Sent: Wednesday, June 11, 2008 10:14 AM
  Subject: Re: Chce to nejaky poriadny flame... Co tak o jednocipoch? ;-)

  Vim ze se v techto krajich moc nepouziva Renesas (spolecna firma Hitachi
  a Mitsubishi), ale podle jejich tvrzeni jsou v 16-ti bitech 1. na svete,
  v 8-mi bitech 2. na svete a ve 32-ti bitech 3. na svete.
  Pouzivame procesory z rady R8C/Tiny (16 bit), H8/300H Tiny a SH7760:
  http://eu.renesas.com/fmwk.jsp?cnt=/r8ctiny_series_landing.jsp&fp=/products/mpumcu/m16c_family/r8c_tiny_series/
  http://eu.renesas.com/fmwk.jsp?cnt=h8300h_tiny_series_landing.jsp&fp=/products/mpumcu/h8_family/h8300h_tiny_series/
  http://eu.renesas.com/fmwk.jsp?cnt=sh7760_root.jsp&fp=/products/mpumcu/superh_family/sh7750_series/sh7760_group/

  Vyhodou je, ze v jejich nabidce si vybere opravdu kazdy. Od procesoru s
  20-ti piny po obrovske stroje.

  Priklad: Pouzivame maly procesor R8C/1B z rady M16C. Je to 16-bit
  procesor v pouzde 20 pinu SSOP SMD. Ma 2 seriove kanaly, jede na 20MHz,
  16kB flash, 1kB RAM a 2kB "virtualni" EEPROM (je to vlastne flash). Ma
  on-chip debugger po jednom pinu (MODE). Pripojim emulator E8a:
  http://www.renesas.com/fmwk.jsp?cnt=e8a_tools_product_landing.jsp&fp=/products/tools/emulation_debugging/onchip_debuggers/e8a/
  a muzu ladit v konkretnim zapojeni.
  Uzemenim pinu MODE prejde MCU do loaderu a jednoduchym programem od
  Renesasu po seriove lince nahravam program - firmware.
  Takovy procesor mezi jinymi (PIC, Atmel) tezko najdu (hlavne ty 2
  seriove kanaly).

  Novejsi rada R8C/2A-2D ma interni oscilator 40MHz s presnosti +-2% v
  rozsahu napajecich napeti 2.7-5.5V a v rozsahu teplot -20 +85°C.

  Na Amperu mela firma MCS velmi zdarilou prednasku (podle me). Mam z toho
  i nejake PDF, pokud by byl zajem, muzu to hodit na web ke stazeni (asi
  6MB). Na par strankach jsou popsany vlastnosti low cost rady a strucne
  vypichnuty jejich "prednosti". Mam i kompletni DVD s veskerou
  dokumentaci, vyvojovymi nastroji, AppNotes atd. ke vsem procesorum
  Renesas (zase od MSC). To uz ma 2.8 GB.

  Martin Hanek