Chce to nejaky poriadny flame... Co tak o jednocipoch? ;-)

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Červen 11 08:37:11 CEST 2008

>Ja len nechapem, preco tolko vyvojarov je ochotnych tyrat sa tak
>neprirodzenou a odpornou architekturou. Keby bol nas najvyssi Robert
>vyvojarom, urcite by povedal, ze vsetci boli podplateni nenazranou
>nadnarodnou spolocnostou :-)

Svojim sposobom ano - su uplateni vyvojovym prostredim zadarmo, dobrou distribuciou a marketingom zameranym priamo a nezaokryte na bastlicov a malych odberatelov. Presne ako Atmel; napokon ten marketingovy kec o "najviac FLASH mikrokontroleroch" tusim pouzivaju zhusta aj oni.

Nikde nie je napisane, ze technicky najlepsi musi nevyhnutne zvitazit - pozname na to spustu prikladov z minulosti. Oni samozrejme tie PICy nie su nepouzitelne, len su nepohodlne. Ale ta nepohodlnost je vyvazena trebars tym velkym sortimentom, dostupnostou informacii a prostriedkov - to vsetko su zavazne fakty. Nehovoriac o tom, ze prave nastupujuce lacne prip. zadarmo C to nepohodlne asemblerovanie defacto schovaju.

Mimochodom, ta poznamka o nepohodlnom asemblerovani sedi na 101% na vsetky RISCoidne 32-bity, ktore su priamo a nezaokryte (dokonca cielene) navrhovane s tym, ze sa na nich asemblerovat nijako vyraznejsie nebude.

>Nedari sa mi najst nejaky graf s produkciou 8-bitov, ale mam pocit ze su
>prvy a ak ma pamat neklame, pred rokom mali vonku 2-bilionty flashovy
>mcu (do 99-ho roku robili len OTP / EPROM / EEPROM).

V skutocnosti su este stale FLASH mikrokontrolery v minorite, co sa tyka celkovo predanych kusov celosvetovo, takze tych PICov sa v porovnani s ostatnymi jednocipmi zase az tak vela nepredava (celosvetovo su niekde ku koncu prvej desiatky spolu s Atmelom). Ale ani to nie je relevantne, pretoze v celkovom pocte kusov prevazuju masove aplikacie, ktore v skutocnosti vyvija maly pocet vyvojarov.

wek