RE:Kalkulacka na vypocet odporoveho delice pro LM317?

k.novo k.novo@seznam.cz
Úterý Červen 10 22:40:26 CEST 2008

Mozna by si to na uvod chtelo vyjasnit pojmy jako mininalni mozny proud delicem.
V mem pojeti jde o to, aby na odporovem delici byla minimalni vykonova ztrata a pritom byla jeste zajistena funkce stabilizatoru LM317.
Ve vasem zrejme jde o to aby samotny odporovy delic predstavoval minimalni proudovou zatez nutnou pro funkci LM317.

Pokud napriklad pouzijeme LM317 k napajeni nejakeho MCU s odberem 5V 10mA a pouzili bychom R1 240, musel by R2 byt 720, coz pri Iadj 50uA predstavuje proud IR2=5.26mA coz je vykonova ztrata skoro 20mW, jedem by rekl, ze je to skoro az dost, kdyz uzitecna zatez napajeneho MCU je 50mW ?!  :-)

Co jsem tak koukal tak jedina zminka o R1 240 je v datasheetu ta, ze cituji "obvykle 240"

>mozna ze nekdo uz napsal nejakej program, kterej umi pomoci nejakych
velechytrych postupu vybrat rezistory pro minimalni proud.
Ale obycejny tupec (jako jsem treba ja) vi, ze minimalmi proud je pri
R1 = 240 ohmu, jak uvadeji v kazdem katalogovem listu.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz