[OT:] Vykon hudobnej aparatury

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Červen 10 21:49:26 CEST 2008

No já jich mám na plné DVD, ale většinou je kvalita pochybná nebo bez
lyrics, těch opravdu dobrých je tak gigo a českých cca 1/4G - některé hodně
dobré, jiné mizerné. Všecko se to dá stáhnout přes mldonkey (emule, ale
mldonkey je lepší a hlavně má on-line kontrolu těch co od vás chtějí
stahovat, jestli nejsou z okruhu příliš zvědavých institucí), klíčová slova,
v googlovské syntaxi:

XG smf OR mid OR midi OR midifiles
tune1000 OR "tune 1000"
hitbit
... a pár dalších, z hlavy nevím, musel bych šerlokovat.

http://uloz.to/hledej/?q=karaoke
http://uloz.to/hledej/?q=midi

Na přehrávání na PC, pokud nemáte hardwarový, doporučuji softwarový Yamaha
XG syntezátor S-YXG50 nebo 100. Ale upozorňuji, že zdaleka nedosahuje kvalit
DB-50XG či SW-60XG (XG level 1). Ale má v sobě plnohodnotný syntezátor, což
již cca 10 let nástroje od yamahy nemají, pokud si nekoupíte opravdu
syntezátor (a je jen klávesový) a ten je dražší než prostý tónový
generátor - poznáte to tak, že má někde napsáno QS-300 voices, což byl
legendární klávesový syntezátor s XG. Dnes se XG už jenom rozšiřuje počtem
zvuků, kanálů a efektových sekcí. Popř. do toho vrazí fyzikální modelování
(VL), ale tady v česku znám jenom jednoho člověka, co umí hrát na VL klávesy
tak, že nepoznáte že nehraje na skutečný nástroj - dokonce ikdyž hraje
"kytaru", musí mít ještě dechový kontrolér a šlapky, jinak to není ono.

Podotýkám, že yamaha má hodně tvrdý zvuk, ale díky tomu je vhodná na všechny
žánry, tvrdost jde spravit efektovými sekcemi. A rok od roku je to horší,
protože ty zvuky se snaží udělat líbivější, aby s nima pak nebylo tolik
práce. V podstatě tak následují ROlanda, který má odporně sladké zvuky.
Nejlepší zvuky měl syntezátor TG-300 (TG-300B je GS režim, aby za něj yamaha
nemusela platit licenci), už i ty první XG jsou trošku "oslazené".