Chce to nejaky poriadny flame... Co tak o jednocipoch? ;-)

Radek Sztwiorok sztrad@gmail.com
Úterý Červen 10 12:05:20 CEST 2008

Ano mate pravdu o PIC vim ze jsou a to mi bohate staci k tomu co o nich potrebuji vedet.Zacinal jsem na 8080 pak presel na Wekovy oblibene 8051 (od philipse) pak tak nejak na Atmely a u nich jsem uz zustal.Takze logicky jsem pokracoval v Atmelacke vyrobe.S AVR  jsem spokojen co potrebuji to na nich udelam.A to mi v zaloze zustava AVR32 a ARM az bude treba.Co vic si prat.A chyby maji vsechny to by jsme se prece nudili kdyby vse fungovalo podle kat.listu.Na co bychom pak nadavali ze?
Radek
  ----- Original Message -----
  From: j s
  To: HW-news
  Sent: Tuesday, June 10, 2008 10:24 AM
  Subject: Re: Chce to nejaky poriadny flame... Co tak o jednocipoch? ;-)

  K tym kompilatorom C pre PICka sa to ma tak, ze microchip uz dlho ponuka na webe ich kompilator napr. C18 pre PIC18F (kolki nadavaci na PIC sa teraz dozvedeli ze existuje aj viac ako jedna rodina PIC, pripadne viac ako jediny typ PIC16F84? ;-) ), ktory nieco stoji, neviemkolko dolarov. Ale ponukaju aj volne stiahnutelnu verziu, student edition, ktora je plne funkcna 60 dni a po 60 dnoch sa vypnu niektore optimalizacie. Prekladac stale vyborne funguje, ale kod je o nieco vacsi, typicky 5-10%. Teda vyvoj GCC pre PIC sa mozno neuskutocnoval preto, ze ho vlastne ani prilis netreba. To, ze v tej free verzii to generuje menej efektivny kod, je pravda, ale zas neviem aky kod by generovalo GCC. A este, oproti GCC maju kompilatory od microchipu vyhody - funguju, maju aj ozajstnu podporu a jednoduchu integrovatelnost do MPLABu.
  Niektori mozu namietnut, ze microchip neponuka C kompilator pre 12F a 16F PICka. No ono je to preto, ze tieto su dobre na lowcost aplikacie a programovanie v asm, ich jadro tomu aj zodpoveda - C kompilator by tu bol velmi neefektivny. Nejaky HiTech ponuka nejaky kvazikompiltor per 16F PIC, ale osobne by som sa nad len pousmial. Ked robit v C, tak len vyssie rady PIC. Ono to plati aj vseobecne, skusat kompilovat C do strojoveho kodu tak nesikovneho pre C konstrukcie ako je v pripade PIC12 a 16 je asi tak sialene, ako robit s kompilatorom pre tak zastaralu, nevykonnu, nesikovnu a proste uplne na odstrel nechutnu familiu ako su x51 ;-)) No ano, treba zaflamovat ;-)

  Btw co sa tyka toho originalneho zoznamu Weka, je zrejme, ze v dobe ked vznikal zo zdrojov tejto konferencie, bolo tu vela ludi ktori pracovali s AVR a z nepochopitelnych dovodov su s nimi skopojni :-), PIC poznaju minimalne, osembity od Freescale este menej - ktore sa daju mimochodom aj kupit, existuju k nim vyvojove nastroje aj HW aj SW, da sa odstartovat s investiciou do jedneho MCU - , co robi ten zoznam velmi nevyvazenym a tendencnym, ale zas co sa da cakat na pode kolegu Weka, ktory je sam jednocipovo nevyvazeny, tendencny, je to jednocipovy rasista a ma jednocipovo-xenofobne nazory? ;-))

  Tak, srandy bolo dost, ide sa pracovat :)