[OT:] Vykon hudobnej aparatury

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pondělí Červen 9 22:26:51 CEST 2008

Bezpečnost je velmi dobrá :-D

Jak říkám, to jak brzdí, nebo jak se chová v zatáčkách, mě už několikrát
zachránilo plechy.

Motorkáři jezdí tak, že sice ještě pneumatikama jsou ve svém pruhu, ale
hlava jim přečnívá skoro metr do mojí půlky. V tom vás zachrání jedině
škubnout s řízením a současně plyn - když ne na podlahu, tak aspoň k druhé
trysce. Ony zatáčky se s warbecem stejně projíždí pod plynem (jinak nechce
zatáčet), takže toto je rychlejší než brzda. Nejezdím zatáčky "na knop", ono
to taky moc dobře nejde, protože to pak v autě všecko lítá, stačí mě ten
bordel co se mě udělá vždycky v kufru.

Nebo jedete, a najednou 30m od vás se ze zatáčky vynoří auto ve vašem
pruhu - většinou ženská, nebo dědek. Brzdy, směr škarpa. Naštěstí brzdí
velmi dobře, takže jsem zatím vždycky skončil přinejhorším pravými koly na
trávě.

Warbec je velmi "průhledný", sloupky (protože jsou hodně svislé) nezavazí ve
výhledu, širokoúhlé zrcátko nahoře ukazuje jak co se děje vpravo, tak i
vlevo, takže máte hodně dobrý přehled o tom co se děje kolem vás. Přestože
nemá vzadu pásy, tak si připadám mnohem jistější, než v těch rakvích (ano,
je tam místa jako v rakvi) co se dělají dneska, ze kterých pomalu nevidíte
co se děje okolo.

Vždycky jsem říkal, že jediné auto, které stojí za to mít, je Rolls-Royce
(ten starý, ne ty šmejdy co dělají teď). No, nevěděl jsem, že warbec se mu
svými vlastnostmi hodně podobá, design a vnitřní vybavení není podstatný.

Rodina warbecem moc nejezdí, protože se do něj nevejdeme, máme ho na
vyřizování, doktory a jako nákupní kabelu (tady mají tak hnusné a předražené
věci, že lituji ty co je kupují a divím se, jak jsme to mohli jíst). Rodinka
se vozí v Barkasu, který nemá pásy ani vpředu a jinak se filosofií dost
warbecu podobá. Sice se v něm necítím tak jako ve warbecu, ale cítím se
přesto bezpečněji, než v novém autě. Kdo nejel Barkasem, tak vězte, že ani v
největších parnech nepotřebuje klimatizaci - má střešní "okno", které se
rozevírá dopředu (a to tak že hodně, je to i na plynu cítit, když je
otevřené naplno), takže funguje jako drapák, za ním je "větrovod" co udělá
vichřici v celém autě (to tam pak lítají kelímky a kdeco). Dveře
("šoupačky") jsou udělané tak, že je můžete nechat na parkovišti i v
cikánské čtvrti 10cm pootevřené a zamčené a přesto se vám do něj nikdo
nedostane (nemá jak, nikde nic nemůže zmáčknout) a neúspěšný pokus poznáte
jen podle zavřených dveří. Akorát musí všecky věci jít dozadu aby nešly
podat ani hákem.

A místa je v něm habaděj, kočár vozíme normálně nesložený, prostě s ním
vjedeme do kufru :-D. Dokonce v něm vozím i reprobedny (je tam dvd přehrávač
a 4x40w ale spíš ho používáme na mp3ky - na dvd se jich vejde fakt hodně),
ledničku (tu děcka donesly z kontejneru co postavili kousek za naším,
kupodivu fungovala) a že by nějak místa ubylo, se říct nedá. A to jste ještě
nezažili topení, jak topí v zimě (má bufíka, takže topí ikdyž je motor
studený)...

Akorát mi nadávají když ostřeji projedu nějakou zatáčku, přece nebudu
brzdit... On to zvládne, překvapil mě i jak jezdil s letníma diagonálkama po
sněhu - nechápu to, ale držely jak zimní - kdo neviděl vzorek, nepochopí, ta
pneu je totiž skoro hladká a dle logiky a směru štěrbin se přece musí na
sněhu protáčet... Možná tím, že jsou hodně úzké a ty skoro 3 tuny je
"prořízly" na asfalt.