[OT:] Vykon hudobnej aparatury

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pondělí Červen 9 11:35:51 CEST 2008


No ono se to s hlasitostí má velice jednoduše - za podmínky, že je EA 
řetězec kvalitní co se týče přechodových dějů. Do jisté úrovně vnímáte 
nárůst hlasitosti a jste schopen i hlasitost zpětně si vybavit.

Od této úrovně pak můžete zesilovat dále a navíc se můžete v pohodě s někým 
bavit a nekřičet u toho. Prostě si rozumíte, ikdyž se do beden cpe kilowatt. 
Ale je tu jediná podmínka - kvalitní bedny a kvalitní zesilovač - ale takové 
údaje na nich nenajdete. Když si pořídíte studiové vybavení (to dnešní ale 
už taky stojí za prd, když jsem viděl 3L bedýnky a subwoofer velký jako 
klasický studiový monitor, málem mě omývali), tak jste docela blízko ideálu, 
přestože ve srovnání s nějakým hifi zvučného jmona má papírově parametry 
horší - jak zkreslení, tak i šum. Ale to drahé hifi nikdy nebude hrát tak, 
jako fakt dobrá muzikantská aparatura.

Na druhou stranu, takové vybavení popírá známé psychoakustické poznatky o 
rozpoznávání směru basů a neslyšitelnosti basů v nízkých úrovních. Takže 
ikdyž si takové zařízení pustíte velmi potichu bez filtru loudness, i ty 
nejhlubší basy tam pořád slyšíte! Je to dáno právě nezkreslenými 
přechodovými ději.

Takže jak se pozná kvalitní hifi? Slyšíte tam všechny kmitočty jak při velmi 
tichém poslechu (30..40dB), tak můžete nerušeně normálně mluvit při 
extrémních hlasitostech, kdy řeč má 60..70dB a hudba 110dB.

----- Original Message ----- 
From: "Jindra Polívka" <jpolivka@mbox.vol.cz>


> Basy od Stounu byly tenkrat slyset i cca 10 km za Prahou. Oblast Jesenice.
> Tehdy na nich byl kolega a rikal, ze to meli dobre nazvucene a v primo v 
> miste pry perfektni poslech.
> Prave tehdy jsem se ho ptal jak to bylo na miste s hlasitosti a pry 
> vpohode.




Další informace o konferenci Hw-list