[OT:] Vykon hudobnej aparatury

Jindra Polívka jpolivka@mbox.vol.cz
Pondělí Červen 9 11:25:30 CEST 2008

Zrovna ted je pekna Es (posledni ionogram, takze to plati nyni 9.6. 09:15)
http://147.231.47.3/latestFrames.htm
daji se tusim stahnout i starsi data.
Jinak poslech vzdalenych rozhlasovych stanic ve vecernich hodinach jiz neni
zpusobeno vrstvou Es ale zmenami vrstvy F1 a snizenim vysky F2.
V tomto
http://www.ufa.cas.cz/html/meteo/lide/prezentace/sindelarova.ppt
PPT na strane 29 je take videt vrstvu Es (spodni cervena).
Jindra Polivka

Vid ako priklady svetelne vlakna, sirenie rozhlasovych vln cez Es
vrstvu, sirenie velmi dlhych vln v atmosfere, sirenie zvuku nad vodnou
hladinou a pod.
b.

p.s. v sobotu som isiel z partizanskeho do BA a pocuval radio FM na
89.3. V kopcoch kde este nebol velmi silny signal z bratislavy sa mi do
toho stale plietla nejaka stanica a rozpravali tam jazykom ktoremu som
vobec nerozumel ani ho nevedel identifikovat. Mozno nejaka portugalcina
alebo nieco z balkanu? RDS sa bohuzial nechytilo. Bola zase Es vrstva?
Vsimli ste si to este niekto?