[OT:] Vykon hudobnej aparatury

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pondělí Červen 9 11:20:04 CEST 2008

No a proto si to pouštíme doma, ne?

Mimochodem, kdo máte nějaký lepší el. hudební nástroj a pustíte to přes
bedny, nezdá se vám náhodou, že ten zvuk je živý "jako na koncertě"? Je to z
jednoduchého důvodu - na CD jsou odfiltrované basy a to tak, že velmi hodně.
Dokonce mám jedno (origo) CD ABBA, kde nejsou skoro vůbec a ani vytočení
basů naplno moc nepomůže (navíc zdůrazní i to co ještě tak moc ustřihnuté
není).

V různých tzv. "boom-boxech" jsou přednastavené EQ (pop, rock, classic,
jazz, speech...), tak když se podíváte jaké mají charakteristiky, tak s
trochu podobnými se takhle přirozená nahrávka vyfiltruje na CD. Pravda,
někteří lepší výrobci co mají ještě mozek dávají inverzní filtr, takže se ty
nesmyslné úchylky aspoň trochu vykorigují. Dokonce v některých hudebních
nástrojích (Yamaha XG) tyto produkční filtry jsou také, ale jen blázen by je
zapínal...

Důvod prznění CD je prostý - dosažení maximální subjektivní hlasitosti.
Pokud se toto prznění spojí s kompresorem dynamiky, je zdánlivá hlasitost
ještě vyšší.

Takže přesně z tohoto důvodů říkám, že je lepší sehnat si kvalitní MIDI
provedení skladby a pouštět si ji doma, místo aby vám ji pouštěli na
koncertě ;-)

Je to neskutečný rozdíl, když jste zvyklí na to jak to hraje z MIDI a pak si
pustíte plochý originál z CD... No ono se to dělalo i v době LP.

Nechápu ty magory v plátcích S&V co podle CD hodnotí reprobedny a sluchátka.
Ať si tam píchnou klávesy a pak ať mluví. Mimochodem, ono i z těch kláves to
pěkně lomcuje s podbřišnicí, ale tam jste performer vy, takže hrajete jak
vám a vašemu srdci je libo.

Další věc je, že infrazvukem se dají ovládat u lidí emoce, mám kdesi už
 >10let zastrčený mail od nějakého člověka tuším z Bostonu, kde toto v
divadle zkoušeli na obecenstvu v praxi. Kupodivu úspěšně.