[OT:] Vykon hudobnej aparatury

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Červen 9 09:55:08 CEST 2008

no v tomto pripade hladina hluku nemusi byt tak vrazedna ako pocuvanie
kapely Desmod :-)
Pri vhodnych atmosferickych podmienkach sa zvuk siri s velmi nizkym
utlmom na velke vzdialenosti. Pamatam si z mladosti :-) ze obcas bolo
pocut elektricky z karloveskej ulice v BA az v lese za dlhymi dielmi
(kukuricak) co je vzdusnou ciarou tiez niekolko km. Elektricka pritom
vytvara o niekolko radovo menej hluku ako kapela Desmod :-)
Vypocty ktore hovoria o idealnom gulovom ziarici v idealnom prostredi
kde intenzita klesa so stvorcom vzdialenosti sa daju pouzit len pre
idealny gulovy ziaric v idealnom prostredi. Pokial prostredie vytvori
prirodzeny "vlnovod" z vrstiev vzduchu s vhodnymi vlastnostami tak sa
bude sirit ovela dalej s ovela nizsim utlmom.
Vid ako priklady svetelne vlakna, sirenie rozhlasovych vln cez Es
vrstvu, sirenie velmi dlhych vln v atmosfere, sirenie zvuku nad vodnou
hladinou a pod.
b.

p.s. v sobotu som isiel z partizanskeho do BA a pocuval radio FM na
89.3. V kopcoch kde este nebol velmi silny signal z bratislavy sa mi do
toho stale plietla nejaka stanica a rozpravali tam jazykom ktoremu som
vobec nerozumel ani ho nevedel identifikovat. Mozno nejaka portugalcina
alebo nieco z balkanu? RDS sa bohuzial nechytilo. Bola zase Es vrstva?
Vsimli ste si to este niekto?