Levny step-down 9-18V / 5V 20mA ?

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Neděle Červen 8 09:49:38 CEST 2008

Co když to tazatel chce napájet z baterie? - Tam by to mělo smysl.

PH

From: "Pavel Novotný" <novotny.pp@atlas.cz>
Zkuste se na to podivat financne,
- slusny linearni stabilizátor poridite za bratru 5Kc
- zminenou LM2574 za 26Kc k tomu nejakou indukci 4Kc, diodu 2Kc celkem 32Kc
(kondenzátory tam budou stejne, odpory nepocitam)
Rozdil v cene 27Kc.
Pokud budu napajen 12V vychází mi spotreba pri 20mA linearni stabilizátor
240mW, step-down s ucinnosti 70% nejakych 130mW.
Uspora 110mW pri cene 1W roku cca 35Kc usetrim za rok provozu cca 4Kc,
prosta navratnost mi vychazi cca 7 roku ...

Otazkou je o kolik je step-down nachylnejsi k porucham a o kolik vice rusi

Osobne jsem resil podobnou otazku a nakonec jsme pouzil linearni stablik,
ale ....