Zdroj 230 / 5V ztrafo nebo srazeci C ?

www www asrock70@seznam.cz
Neděle Červen 8 09:33:01 CEST 2008

Dekuji za odpovedi v mem predeslem theadu a pokracuji v castecne filozofickych dotazech ohledne zdroju.

Zarizeni urcene pro trvaly provoz opet s odberem nejakym ~25mA ma galvanicky neoddelenou cast a galvanicky oddelene komunikacni rozhrani RS-485. Mohu ho napajet bud pomoci klasickeho trafa 230V/2x6V 2x42mA + 2x linearni stabilizator, s tim, ze ucinnost techto pidi traf je vice nez mizerna a cena trafa je radove 70Kc. Vyhodou je klasicke reseni, a predpokladana vysoka spolehlivost.

nebo

Pro galvanicky neoddelenou cast postavit zdroj z srazeniho C a R + lineartni stabilizator , s tim, ze cena X2 C je radove 6Kc a napajeni komunikacni casti resit externim zdrojem.
Vyhodou je nizsi cena, nevyhodou nutnost resit napajeni komunikacniho rozhrani.

Otazky.
1. Jake reseni doporucujete?
2. Jak je to s ucinnosti C R zdroje a jaky je jeho cinny  prikon?
3. Jaka je dlouhodoba spolehlivost C R zdroju?

Dekuji

Tom