OT Zkusenosti s fotoaparatem DMC-FZ18E-S Lumix

Havran Jiri Jiri.Havran@cez.cz
Pátek Červen 6 17:19:58 CEST 2008

Snimek v mistnosti bude se zdat svetlejsi, to jiste. Ale na vlastni
fotografovany objekt s temito legracnimi blesky bude mit odraz od sten mit
vliv minimalni.
Jiank co se ostreni tejka, tak pasivni ostreni (zrcadlovky...) proste v
takovemto prostredi jiz nezaostri. Ale jiste pomuze red-infra z ext. blesku
nebo na tele fotoaparatu.
Astrofoto, nejak nevim proc ostrit jinak nez na nekonecno?

S pozdravem Raven

Rozdíl mezi venku a vevnitř je, že vevnitř pomáhají stěny místnosti,
zejména
pokud jsou bílé. Venku co nesměřuje požadovaným směrem, to unikne.
Prakticky
zjištěný dosah venku tedy beru jako jistější údaj, než dosah uvnitř, nebo
výrobcem udávané směrné číslo.

Co se týče hledáčku, tak jsem měl Minoltu D-Image Z2 a ta při delších
nastavených expozicích obraz v hledáčku skládala z více kratších časů. Na
displeji byl vidět obraz, podle kterého šlo ostřit a to i při 400 ISO a 30
s.

Byl jsem onehdy velmi zklamán, když jsem si zkusil Nikon D70, nebo něco
takového a zjistil, že je to jen zrcadlovka a s použitím displeje výrobce
nepočítá. Mě smozřejmě (kvůli astrofoto) zajímalo, jak bude vypadat snímek
na 5-10 minut při 1600 ISO, ale když v tom hledáčku byli jen "černoši v
tunelu", nebylo podle čeho zaostřit.

PH

From: Havran Jiri
Ahoj, sice s timto aparatkem zkusenost nemam, ale obecne.
Blesk dobleskne stejne daleko venku jako vevnitr. Jeho smerne cislo je
jiste
uvedeno v TTD.
U techto krabicek na mydlo a obecne u internich blesku byva GN kolem 11-13
pri ISO 100. Takze to si uz spocitas. Cca 2 m pri dire 5.6
Za svetelnych podminek uvedenych dole bude v hledacku zrejme jen smysluplny
sum.
Jinak uz by me odradil ten rozsah zoomu. Nekdy mene znamena vice.