[OT] Rakety bylo Akceleromert

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Pátek Červen 6 10:12:04 CEST 2008

Kassam III je 170mm silna 2m dlouha trubka, vzletova hmotnost 90kg, s tim,
ze do toho muzete narvat 10kg trhaviny ci proste uzitecneho zatizeni, jako
palivo se pouziva to co i u nas zan kazdy trochu zrucnejsi pyrotechnik a to
smes cukru a dusicnanu draselného (ledek)

Jako trhavinu pouzivaji bud klasicke vojenske TNT nebo si michaji vlastní
(C5 H4 N4 O3)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of zu1234
Sent: Friday, June 06, 2008 9:46 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Rakety bylo Akceleromert

Nemíním to vyrábět (tento víkend mám jinou práci ;), ale máte někdo
ponětí na jaké (pevné?) palivo to ti palestinci dělají?
Předpokládám že to nemá řízení.

Ad cena války: myslím že zbrojní koncerny Ameriku částečně řídí, takže
občasné 'mírné' pouštění žilou je jejich příjem.

ZU

k.novo napsal(a):
> Ale kdeze, hlavni vyhodou Kassamu je jejich totální jednoduchost a lace,
vyrabet se daji v podstate na kolene a skoro kdekoliv.
> Dani za jednoduchost je nizka presnost a dolet kolem 10km, ale to vice nez
staci, ono ani tak nejde o zbran vojenskeho charakteru jako o politicky a
predevsim psychologicky nastroj. Palestinci nemaji letectvo a tak nemaji cim
reagovat na zakladni nastroj izraelske policice, pro boj se "zlocinem", a to
rakety vzduch zeme odpalovane z F16, ale mohou upozornit na sve postaveni a
zvednou morálku sveho obyvatelstva.

> Pokazde kdyz je rec o teto oblasti tak si vzpomenut, ze jde v podstate o
relikt druhe svetove valky a je zajimave jak se ktera strana z teto valky
poucila....
> Projekt raket V1 a V2 byl nejdrazsi zbrojni projekt treti rise a hovorilo
se o nem jako o zbrani, ktera spapi nemecko, pritom je smutnym faktem, ze
nemci odpalili celekm  radove cca 10.000 raket coz operacne, z hlediska
mnozstvi dopravenych vybusnin, odpovida zhruba operacnimu nasazeni ctyrech
letajich penvosti B52. Pro predstavu spojenecke letectvo melo koncem roku
1944 v operacnim nasazeni pres 4100 tezkych bombarderu, ktere provadeli
denne nalety na nemecko ... Z tohoto pohledu je videt, ze vojensky vyznam V1
a V2 byl smesny a nemohl mit na prubeh valky zadny vliv. Odhaduje se, ze
kdyby nemci misto raket V1 a V2 podporili vyvoj sve rizene protiletadlove
rakety Wasserfall a proudovych stihacek, jako Me 262 Schwalbe, mohli
radikalne snizit nadvladu spojencu ve vzduchu a vaklu protahnout i o par
let.

> Kdyz se podivate na dnesni bojiste, Afganistan, Irak, zjistite, ze amici
sice maji strely s plochou drahou letu a totalni technologickou prevahu,
presto je mistni hosi docela solidne valcuji pomoci prehistorickych strel
RPG-7.  Pokud se na to podivame cenove, operacni nasazeni jedne rakety s
plochou drahou letu stoji podle typu 1 az 10 M$, jedna RPG-7 pod 20$, cenove
mohou tedy vousati hosi za stejne prachy vypalit o tri rady  vice strel....
> Jen valka v Iraku stoji amiky pres 200M$/den, celkem uz prisla na vice nez
400 miliard dolaru, z cehoz je videt, ze ani USA si takovy luxuxs nemuzou
dlouho dovolit.