Blesk - zajimavost

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Červen 3 22:10:25 CEST 2008

On Tue, 3 Jun 2008, Serych Jakub wrote:

> Par drobnych otazek: Jak velike by smely byt maximalne nerovnovahy mezi
> vodici, aby se to z X teoreticky naindukovanych kilovoltu skutecne vyrusilo
> na napeti, ktere by port mel prezit? Nebo jak velika je napriklad kapacita
> mezi primarem a sekundarem vstupniho trafa eth. portu? A kdyz ji zacnu
> nabijet mnoha sty kilovoltu, jake proudy tam potecou?
> Proste si myslim, ze ta napeti, co se v takove situaci vyskytuji jsou tak
> obrovska, ze i hodnoty soucastek v nahradnich schematech, ktere v beznych
> situacich zcela zanedbavame, se dostanou do velmi nezanedbatelnych oblasti.

Ja bych tam stovky kilovoltu tedy nehledal. Vemte si ze to praskne vedle
baraku a ten kabel je uvnitr a za nekolika zdmi. Magneticke pole rychle
klesa se vzdalenosti, elektrostaticke pres zed snad ani pusobit nebude.
Kdyby to s tou indukci bylo tak horke stacilo by polozit kabel pod vysoke
napeti a dala by se cerpat 'volna' energie.