Blesk - zajimavost

Úterý Červen 3 21:15:43 CEST 2008

Moje žena (kdysi dělala pojišťovací smlouvy) teď říkala, že je potřeba si
pořádně přečíst pojišťovací smlouvu a buď si domluvit na co všechno ta
pojistka bude, nebo když to nejde, zkusit jinou pojišťovnu. Viz před lety
problém s rozdílem mezi záplavou a povodní. Nebo (to už žena nevymyslela)
neutrácet za drahé pojištění a radši si koupit přepěťovky, případně pořídit
oddálený hromosvod. To spojení hromosvodu s PE a "uvedení všeho na stejný
potenciál" považuju za naprostou fikci. Jen ty úbytky na indukčnostech musí
být při rázové vlně strašné. Ostatně jsou lidi, co pro ně i fyzikální zákony
platí asi nějak jinak. Stavím na vesnici a nestačím se divit. Starousedlíci
mají na chalupách hromosvody, u nových baráků najdete jen TV a WIFI antény
bez uzemění. Buď mají fakt dobré pojištění, nebo při bouřce zapalují
hromničku :-))
Anděl

----- Original Message -----
From: "Jindra Polívka" <jpolivka@mbox.vol.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, June 03, 2008 12:13 PM
Subject: Re: Blesk - zajimavost

U novych pojistek uz pojistovna nezaplati za prepeti zpusobene bleskem.
Musely by byt viditelne stopy po primem uderu.
Vyhorele zasuvky, spalena mista apod. Mel jsem s tim co delat nekdy pred
rokem 2000 kdy mi od blesku odesly veci asi za 70 kKc. Jinak pojistovakum
nesmite nic verit. Mne dokonce tvrdili, ze jim CHMU potvrdil, ze zadna
bourka nebyla.
Z meteo na letisti mi potvrdili, ze byla a to s centrem nad Prahou 4. Sam
jsem ji zazil jen jsem byl asi 10 km od domova.
Jindra Polivka

--------------------------------------

Ted mi psala kamoska (bydli na Srubci to misto kde je predel mezi
budejovickou kotlinou takze prakticky nejvyssi misto v okoli), ze v
sobotu dostali primy zasah bleskem do domu. Vyhorelo prakticky uplne
vsechno - veskera elektronika, kotel, garazova vrata i brana v plote.

Pojistovna prej jim neda nic - asi na to agent myslel pri podpisu
smlouvy, ze u nich je blesk celkem realna zalezitost. ;-(

Radek Vicek

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 3153 (20080602)

http://www.eset.cz