Blesk - zajimavost

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Červen 2 23:11:36 CEST 2008

On Mon, 2 Jun 2008, HW CNCnet.info wrote:

> Myslim, ze to odvari spis rozdil potencialu. Proste na konci toho TP je
> klidne 5kV proti uzemenemu switchi a proste tam skoci "jiskra" ;-) .

No to by mohlo vysvetlit - ale to by nekde musel proseknout kabel ne ?
Na druhym konci je to v 'lufte' zakoncene RJ45, par cm od nejblizsiho
zeleza. Nezda se mi ze by na tom bylo tak snadne vyvolat preskok.

> Tolik ma teorie. Potom co jsme pomalu kazdou bourku vymenovali v praci
> aktivni prvky spojujici jednotlive budovy (vsechny mozne bleskojistky,
> TP kabel, koaxial) uz dosla trpelivost a natahli jsme optiku. Od te doby
> je pokoj. Mame optiku tahanou i mezi patry budovy prave kvuli temhle vecem.

No tady uz se to stalo asi dvakrat (od zacatku masivnejsiho pouzivaji
siti, perioda je as 6 let. Blesk ma ten barak nejak rad i kdyz kousek
vedle jsou vetsi baraky.