Re: Mini-LA

Ing. František Burian BuFran@seznam.cz
Pondělí Červen 2 12:28:18 CEST 2008

Ono ty sily se uz od zacatku upinaly, ale nikdo nebyl schopen poradit se zacatkem, a jak vite, zacatky jsou tezke, a dlouhe.
Nehlede k tomu, ze prace je prace. Od pocatku jsem myslel a doufal v Kylix, coz me Borland presvedcil, ze tudy cesta nevede.
Proto jsem vse zacal predelavat do C/C++ kodu pres pluginy, s tim, ze pluginy budou prenositelne. Jenze tos prave Ty, weku
furt prudil, ze Ti to nejede (duvod byly nejake krizene knihovny), tak jsem to vzdal a zacal to cele delat v C++, ve Visual Studiu.
Jenze az uz to fungovalo tak prestal byt cas, a zjistil jsem, ze to proste na Linux preportovat nepujde - MFC jsou proste
nepreportovatelne. Navrh SW musi byt uz od pocatku navrzen multiplatformne, a nejlepe v prostredi, ktere se nachayi shodne
na obou OS. Tedy tohle je vyrobeno z Hello World uz od zakladu. Kod jsem kopiroval z te windowsove C++ verze a vylepsoval,
aby to fungovalo.

Tohle je delane v CodeBlocks, bez jakychkoliv formdesigneru apod (ktere proste nefunguji dostatecne spolehlive), ale jde to
kompilovat i z prikazove radky pomoci standardniho GNU Make a jedineho Makefile, ktery je pro Windows i Linux (pro Windows
podporuji pouze NT like systemy z duvodu jednoduche detekce OS pomoci promennych systemu). Navod, jak to zprovoznit pod
Linuxem i pod Windows pro kompilaci je strasne komplikovany a je soucasti dokumentace (v cestine). Jde jen o nainstalovani
vsech potrebnych "balicku", a jejich zavislosti. Kdo bude chtit, tak mu dodam cely adresar zazipovany emailem se vsim vsudy
a nastaveny tak, aby to vse slapalo (jen bude potreba doplnit promenne prostredi cesty a vytahnout si ikonku CodeBlocks na
plochu). Cele to ma kolem 300MB (WxWidgets zabira kolem 290MB) nekomprimovane.

Jdu neco delat. Mejte se, a neprudte, nebo me to znechutite :-)

S pozdravem,

  F. Burian