OT - rozliseni obrazovky PC

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Neděle Červen 1 17:51:05 CEST 2008

Né všichni uživatelé mají všechna okna přes celou šířku monitoru. Např. moje
oblíbená šířka okna IE je něco kolem 800-900. Preferuji tedy "gumové"
sránky, které se přizpůsobí šíři okna, nezávisle na monitoru. S rostoucím
zastoupením širokoúhlých monitorů se dá očekávat pokles používání max. oken
i u skalních "maximalistů". Maximalizovatelnost oken bude jednou považována
za přežitek z doby, kdy monitory uměly 640x480:-)

Prakticky tedy stačí hlavnímu sloupci tabulky nedefinovat pevnou šířku, JS
netřeba. Když se do toho udělaj nějaký složitosti, můžou vzniknout zajímavé
věci. Doporučuji např. zkusit měnit šířku okna s http://hw.cz :-)

PH

From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>
> Ono je moznost volit rozliseni dle nastaveni ctenarova monitoru, ale toto
> zbytecne komplikuje pripravu grafiky a rozlozeni stran  ... takze toto
> NECHCI

Zdravím,
  a to je právě ta CHYBA. Myšlenka WWW byla, aby se stránka vždy
přizpůsobovala
rozměrům a jiným vlastnostem monitoru (možnost/nemožnost grafiky, kódování
atd.).
  Ano, bude to pracnější, třeba až natolik, že si pomocí JS zjistíte
rozlišení
uživatelovic monitoru a redirectnete ho na tu správnou variantu stránek,
kterou
pro tento účel připravíte, ale to je opravdu mezní případ.
  Za sebe: V práci 2048x1680, doma 1680x1200, 1680x1050, 1400x1050,
1280x1024.
Mám tu 4 počítače a jak vidíte, každý má jiný monitor a tím i rozlišení.
  Prosím, zvažte znovu své rozhodnutí. Mnoho uživatelů to ocení.