Sirka pasma digitalnich osciloskopu

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Červenec 31 08:46:39 CEST 2008

A ještě me napadlo, že z DDS možná opravdu při 50MHz nepůjde obdélník. Obdélník se skládá z vysokého obsahu harmonických. Ty jsou ale velmi účinně ořezány rekonstrukčním filtrem. V podstatě projde jen druhá harmonická a žádná další. Spočítat si to neumím, ale myslím, že tomu naměřený průběh může odpovídat.

Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Čihák Martin
Subject: RE: Sirka pasma digitalnich osciloskopu

Mě by zajímalo, jak byl osciloskop připojen. Signál z generátoru musí být zakončen odporem 50ohmů a teprve na něm měřit. Ale to předpokládám víte. Pokud by osciloskop byl připojen kusem kabelu bez zakončení, bude se ten kabel chovat jako kmitočtově závislý člen a zaoblí hrany. Patrně to samé by se stalo při měření sondou osciloskopu přímo na výstupním konektoru generu - nezakončený výstup rekonstrukčního filtru. Vyzkouším to na svém DDS až přijedu domů.

	Martin.