snimace teploty - pripojeni

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Červenec 29 17:01:34 CEST 2008

On Tue, 29 Jul 2008, dasl@tchibo.cz wrote:

> [...]
> vstpuní veličiny jsou víceméně teploty vody v různých částech sytému,
> případně teplota vzduchu v místnostech apod. Výstupní veličiny jsou
> většinou logického typu - zavřít/otevřít ventil, zapnout čerpadlo na I/II/II stupeň
> apod. Jde spíše o takový řídící systém pro komplexní topnou soustavu.
> Plus samozřejmě nějaké týdenní programování a ovládání od obsluhy...
>
> Nebráním se jakémukoliv čidlu, které vyhoví a bude dostupné, klidně Pt1000 nebo i
> polovodičové.
> Díval jsem se například na sortiment čidel fy SENSIT, třeba Pt snímače

Podle mne je na tohle pouziti PT100 nevhodna. Ta je dobra kdyz potrebujete
merit teplotu hodne presne - desetiny stupne nebo lip. V tehle aplikaci
asi nebude vadit chyba o velikosti +/- stupen. Pokud je to tak, podivejte
se na LM75 . Je to cidlo v malem osminohem pouzdru (takze to do nejake te
snimaci jimky taky zastrcite) a leze z toho ven digitalni signal I2C takze
na pripojeni k procesoru je to primo delane.

Ta PT100 bude urcite o dost drazsi nez tohle (30-40Kc u TME) a musite k ni
dodelat dost bizuterie kolem aby jste pro AD prevodnik v procesoru ziskal
vhodny signal. No a protoze ta matematika neni uplne jednoducha, resi se
prevod na teplotu nejakou tabulkou coz v kombinaci s mirne nedokonalym AD
a tim ne uplne nejvhodnejsim prizpusobenim R->U zpusobi ze se presnost
toho snimani PT100 dostane taky na uroven +/- stupen.

Vyhoda PT100 je ze vydrzi velke teploty, ale pro vodu to asi taky nebude
zapotrebi.