Aky programatorsky editor v Linuxoch

Kamil Rezac krezac@gmail.com
Pondělí Červenec 28 10:34:11 CEST 2008

Kdyz ne vi (to je opravdu maso), tak co zkusit vim, resp. gvim? :))
Pokud ne, goto VIM_NEVER_MORE

Uznavam, v defaultu je pro win uzivatele otresny, ale kdyz se zapne
non-compatible mod a mswin (priznavam, to nemam na linuxu vyzkousene,
ale pouzivam ho tak misto notepadu na win) chovani, tak se to od
zmineneho notepadu ovladanim moc nelisi (funguje ctrl+cvas...). Jediny
rozdil je potreba zmacknout na zacatku i nebo insert. A jako bonus mam
zvyrazneni syntaxe (funguje samo podle pripony), odsazovani,
doplnovani a hlavne regularni vyrazy (pro ulohy typu nahradit v
10000radkovem sql skriptu na kazde radce treti true za false a patou
jednicku za dvojku). Gvim ma na liste i ikonky pro ulozeni, otevreni a
pod, takze neni nutne se naucit tech cca pet prikazu pro zakladni
obsluhu...

A hlavni vyhoda, prakticky na jakemkoliv unixu (vcetne busyboxu na
routerech a pod) vi(m) najdu a zakladni prikazy funguji stejne

VIM_NEVER_MORE:
     Pokud tohle neni cesta a eee to utahne, sel bych do eclipse, jak
uz par lidi doporucovalo

KR