Re: Videoreportáž: Jak se vyrábí základní desky

k.novo k.novo@seznam.cz
Pátek Červenec 25 09:13:46 CEST 2008

Kamaradova matka svehocasu na jedne takove elektro lince pracovala a sam mam pristup k linkam na veci ze skla (delame pro ne rizeni).
Pokud jde o delniky jsou dve strategie, pokud jde o lehkou svym zkupusobem jednostrane nezatezujici praci tak je snaha nechat delnika sedet na jednom fleku maximalni dobu s tim, ze mistr na lince ma jakys takys prehled o schopnostech osazenstva a ty zrucnejsi muze pouzivat jako pripadny zaskok.
Pokud jde o pozici , kte napriklad zvednete 5kg sklo a prenesete ho do lisu v pravo a nasledne opet na pas v pravo tak zde moc dlouho nevydrzite a zpravidla na lince existuje nejake kolecko, nebo mate na lince brigadniky a ty zpravidla ods..ou nejtezsi praci, ale na kvalite to je znat.
Pokud jde o nedodrzovani vyrobniho postupu, napr. neosazeni C, zpravidla to je rutina a po 2 dnech na to ani nenusite myslet, ale napriklad u tech nasich linek je kamerovy dohled a vse se nahrava tzn. obsluha netusi kdy a co bude mystr sledovat a to ani kdyz je na WC a postup je nasledujici. Pri prvni technologicke nekazni a to i takove drobnosti jako, ze sklo neotrete hadrem si mistr dotycneho zavola a upozorni ho na problem, pri opakovanem prohresku dostava dotycky vystrahu, pri dalsim prijde o odmeny a nasledne ma padaka a nikdo se s nim nebavi, to cele za 14k Kc hrubeho....

>Podobná pásová výroba funguje všude - např. i v automobilce. Mě spíš zaujalo, že jeden člověk osazuje dva druhy součástek - jak to dělá, že nezapomene osadit tu druhou součástku (např. kondenzátor, PCI slotu by si snad všim) a to úplně do všech boardů, co kolem něj projedou. No dobře, nejspíš občas zapomene a taková deska pak neprojde nějakou vizuelní kontrolou, sjede z pásu a někdo to musí opravit. Taky by mě zajímalo, jestli jeden dělník sedí pořád na stejný židli nebo se občas střídaj. Stejně se jim o těch deskách musí i zdát ve snech ;-)

P.K.