meranie prudu prudovym trafom

peter tesar peter.tesar@centrum.sk
Čtvrtek Červenec 24 22:06:25 CEST 2008

Aby si niekto nemyslel ze len teoretizujem, pocas diskusie som tu
poctivo experimentoval s trafom vytvorenom z nejakej tlmivky z PC zdroja
(50 zavitov), usmernovacieho mostika z toho isteho zdroja a sadou
premennych odporov ako bocnikov.
Ono to fakt funguje.
Vysledok je v grafe. Pri vsetkych odporoch som vo skumanom rozsahu
10-16A dostal celkom dobru linearitu, pricom smernica sa zvysovala so
zvacsujucim sa bocnikom.
Asi najlepsi z tohoto bude ten 50ohmovy, este najst merak co ma plnu
vychylku kdesi okolo 200 mV.
Zaujimave je, ze pokial som to mal v usporiadani bez usmernenia a meral
som striedavym mVmetrom, tak linerany priebeh som dosiahol len pri
malych bocnikoch (~ 1.5 Ohm).
Vdaka za nakopnutie.
Peter Tesar.