ethernet po kroucenem paru

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Červenec 24 15:32:45 CEST 2008

Ale ved to je len oznacenie vyrobcom. Nieco ako JAR, PUR, PRONTO... ;-)

Mam pocit, ale je to uz par rokov, ze sa dali na tych spominanych xDSL modemoch nastavit aj asymetricke rezimy, t.j. rozne rychlosti (a tym zrejme aj rozne rozdelenie pasma) oboma smermi. Takze sa smelo dali nazvat "A" ;-) . Navyse vedeli robit aj akysi fallback (aj ho rad robil), t.j. podla aktualneho stavu linky menil modulaciu a tym aj maximalnu prenosovu rychlost jednym aj druhym smerom.  Ved predsa to vsetko je len otazka firmwaru.

Ako som spominal, podobne to bolo aj s "klasickymi" modemami. Bezny "dialup" modem co sa dal kupit v obchode potreboval ustrednu aby mohol vytocit protikus, a leased-line modem sa zase vedel spojit po metalickej linke. Potom boli aj dialup modemy ktore mali ako bonus leased-line rezim, a naopak boli leased-line modemy ktore mali ako bonus dialup rezim.

Alebo co je to "high speed" modem. Tento pojem sa velmi casto pouzival, ale podla aktualneho stavu techniky znamenal postupne 1200, 9600, 14400, 36k, 56k (co v skutocnosti z definicie nikdy 56k nebolo...)

A takto by sme mohli pokracovat ad vomitum. Dejiny (a aj sucasnost) polopriemyselnej elektroniky su viac dejinami obchodu (a z toho vyplyvajucej potreby pre farebne obaly a premudrele nazvy) nez dejinami techniky (a tym exaktnych definicii).

wek