Re: Čidlo

n11444@seznam.cz n11444@seznam.cz
Pátek Červenec 18 10:09:14 CEST 2008

To byva ale take veci fototranzistoru. Ty, co nemaji vyvedenou bazi (a to i
integrovane v levnych optoclenech) jsou priserne pomale. Takove optocleny
nejsou pouzitelne ani na uart, doporucuji projit si datasheet.

Zdenek Novotny

----- Original Message -----
From: "Petr Simek" <psimek@jcu.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, July 18, 2008 10:01 AM
Subject: Re: Čidlo

On Fri, 18 Jul 2008, Michal Srutek wrote:

> Dobrý den,
> chtěl bych požádat o radu. Mám impulsní optické čidlo, které snímá odrazy.
> Pokud neblikám diodou
> tak vše dobře funguje, když začnu diodou blikat tak se hodnoty měření
> sníží. Probíhají dvě měření
> těsně po sobě a hodnoty v druhém jsou větší jako kdyby se dioda postupně
> rozzářila, ale stejně
> výsledek nedosáhne hodnot
> jako při nepřerušeném osvitu.
> Potřeboval bych poradit co způsobuje ten pomalý náběh diody.

Kdysi jsem si hral s laserovou LEDkou a kdyz se do toho poustel
obdelnik tak ven lezl trojuhelnik (tedy pokud fototranzistor
nelhal) . A nabeh nebyl vubec rychly - pokud si dobre vzpominam
tak cca pri 4kHz to jeste dosahlo maxima a pri vyssim kmitoctu
se ten trojuhelnik zacal 'zmensovat' . Obdelniku se vysledek podobal
nekde pod 1kHz - ta rychlost prebehu proste nebyla moc velka..