Re: Čidlo

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pátek Červenec 18 09:06:58 CEST 2008

MS> Dobrý den,
MS>  chtěl bych požádat o radu. Mám impulsní optické čidlo, které
MS> snímá odrazy. Pokud neblikám diodou tak vše dobře funguje, když
MS> začnu diodou blikat tak se hodnoty měření sníží. Probíhají dvě
MS> měření těsně po sobě a hodnoty v druhém jsou větší jako kdyby se
MS> dioda postupně rozzářila, ale stejně výsledek nedosáhne hodnot
MS> jako při nepřerušeném osvitu.
MS> Potřeboval bych poradit co způsobuje ten pomalý náběh diody.

- pokud to bez blikání funguje dobře, jaký je důvod blikání?
- co si představit pod pojmem "hodnota měření"? Je to napětí na
emitoru těch fototranzistorů?
- měřil jste jak se mění proud diodou?
- jaké je časování měření, předpokládám sekvenci rozsvícení diody -
1. měření - 2. měření

Když doplníte další podrobnosti, určitě se najde rada snáze.

Tomáš