Jaky ARM?

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Středa Červenec 16 14:12:43 CEST 2008

Armu je mnoho ruznych a od ruznych vyrobcu. Musite vedet, k cemu jej
chcete pouzit. Ruzne kousky maji ruzne vlastnosti. Predem si musite
ujasnit i to, zda chcete neco ve smyslu dospelejsiho pocitace treba s
Linuxem a nebo tim jen snimat nejake jedno cidlo atp. Tak, jak jste to
napsal, Vam mohu poradit jedine. Zacnete kterymkoli, ty ostatni se
ziskanymi znalostmi pouzijete celkem snadno. Dobre je si pro zacatek
vybrat jednoho vyrobce, protoze periferie k ARM delaji ruzne firmy ruzne
(jadro je stejne, licencovane) a pokud si zvolite treba ATMEL (od
ktereho pochazeji ty Vami jmenovane), uvidite v tech periferiich stale
stejny pristup a tak nebudete mit vetsi problem pouzivat od tech
nejmensich typu, az po ty nejvetsi.

Pokud budete delat male, rekneme jednoucelove veci a ne zrovna PDA atp.,
muze se pro Vas ukazat vyhodne pouzivat MCU s jadrem Cortex-M3 (take
ARM, jen novejsi a s trosku jinou architekturou, blize MCU nez CPU).
Rada STM32 od http://www.st.com/ mi pripada moc prima, ale mam zatim
zapojen jediny kus, JTAG mam RLink od Raisonance a prostredi RIDE7. Je
to myslim velmi dobra volba pro lidi, kteri nechteji nastavovat spoustu
veci v textovych souborech, ale chteji jen napsat zdrojak, vybrat nejaka
nastaveni, soupnout do chipu a debugovat. Dle meho narozu velice rychla
cesta k cili i kdyz mene univerzalni, protoze to prostredi RIDE7 a RLink
podporuji pouze veci od ST a v cene 99EUR ten RLink podporuje debugovani
jen do 32kB a programovani bez omezeni (neomezeny je vyrazne drazsi).

--
Jiri Bezstarosti