Porad kondenzatory tentokrat varikapy

Jan Galuszka konference@ei.cz
Úterý Červenec 15 17:51:18 CEST 2008

kuk www.elektronika.cz/hledej,varikap a pro vetsi mnozstvi klidne smlouvejte

S pozdravem
               ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail: jan@ei.cz )

-----Původní zpráva-----
Od: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] za
uživatele Petr Kubáč
Odesláno: 15. července 2008 17:42
Komu: HW-news
Předmět: Porad kondenzatory tentokrat varikapy

Hadex sice jeste prodava KB105B za 30 haliru za kus, ale tahle cena +
internetove stranky bastliru ze zapadni evropy a USA mluvi jasne - varikapy
BRZY nebudou - takze prestoze vlastnim pytlik KB105 uz se zacinam poohlizet
po nahrade
Moje dosavadni zkusenosti
 - 1N4007 - ma kapacitu 9-2 pF pri napeti 1-5 V
 - BAT 42 - Kapacita  20- 9 pF pri napeti 1- 5 V

Co se neosvecilo
1N4148 - kapacita kolem 1 pF minimalni zavislost na zavernem napeti
BC337 -  prechod baze emitor ma mit 12 pF, kterazto kapacita pri zapojeni
opacne (baze na zem) ma byt napetove zavisla - nejakou kapacitu to ma ale LC
oscilatory s tim spatne kmitaji

Patrne se ted od jistych jedincu dovim ze jsem vul co neumi studovat
literaturu XYZ ... ale jake mate vy zkusenosti s nahradou varikapu beznymi
diodami?

Zatim se mi jevi ze nejlepsi by byly schottky diody (pro velky proud kvuli
vetsi plose PN prechodu), prestoze podle teorie Schottky jsou v podstate
P-I-N diody a tak by lespi mely byt klasicke usmernovaci diody

Zdravi Petr Kubac