Navsteva temer ve sci-fi filmu

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Úterý Červenec 15 01:29:19 CEST 2008

Dano,

som naozaj velmi rad, ze si sa zase vytocil do nepricetna... Ale ma to aj
svoje plusy a pozitiva.

> [...]
> pre vyrobu prototypu, vyroba a plna charakterizacia prototypu, rozsiahle
> testovanie a debugovanie, priprava dokumentacie, rozpoctu, detailne
> naplanovanie vyroby, logistika komponentov, medzi-vyrobkov, a finalnych
> vyrobkov, prijimacie testy, conditioning, instalacia, spustenie do
> prevadzky, zabezpecenie kompletnej servisnej dokumentacie, zabezpecenie
> nahradnych dielov pre celu dobu zivotnosti zariadenia, priebezne
> kontroly pocas doby zivotnosti.
> U tohoto vsetkeho sa venujes presne tomu co pises, dvoma slovami project

Velmi poucne.

> Neveril by si tomu, ale aj napriek tomu ze som (volne
> citujem z tvojho predosleho mailu) "doktor mojej generacie a vaci debil
> akeho si uz dlho nestretol" som sa to naucil.

Aj Ty mas take iste praktiky a jednanie s ludmi ako onen nemenovany doktor?
On tiez mohol prist a povedat rovno: "Mas hnede oci, nepacis sa mi..."
Namiesto toho...

> Paradoxne vo sfere
> vyskumu, nie v masovej vyrobe. Ano, na vsetko co pises pamatam uz teraz
> ked robim svoje navrhy, lebo viem kolko bude za 15 rokov stat ked miniem
> o 10% menej energie, alebo ked nieco navrhnem tak aby na to nebolo treba
> pri vyrobe manualnu pracu.

Taktiez poucne.

> Budes sa muset zmierit s neprijemnym faktom ze nie len ty to vsetko
> dokazes.

Ja to o sebe netvrdim.

> tym, ze
> ked ich
> scenar.
> >
> Ti niekto zprasil detstvo? Alebo si niekde pracoval a nechceli ti
> pozicat kyblik a lopatku tak si dal na truc vypoved a zistil si ze
> fungovali bez teba bez problemov dalej?

Ja som skor stretol "Nepaci sa Ti, mozes ist..."

> Student studuje a je to jeho hlavna pracovna napln. Nezaraba a nezivi
> rodinu a je si toho vedomy, je to jeho volba. Obetuje cast svojho zivota
> na studium a ziskavanie skusenosti aby sa mal neskor dobre.

A kedy je to "neskor". V 30, 40, 50 alebo na smrtelnej posteli?

> Neviem kde si vyrastal ty, ale minimalne tam kde som sa doposial
> pohyboval ja som sa nestretol s tym ze studentov vyuzivaju ako lacnu
> pracovnu silu.

No, toto bolo verejnym tajomstvom...

> Ze by museli robit to co im prikazu bez toho aby mali
> vobec moznost nad niecim rozmyslat. Bez toho aby si nieco odniesli a
> nieco sa naucili.

Ja som mal na mysli nieco ine. Skor "Toto budes robit takto a takto a nijako
inak." Aj vtedy sa nieco naucis.

> Zrejme aj odtialto pochadza velka cast tvojho komplexu.

Moje komplexy pochadzaju skor z toho ako to chodi v tejto spolocnosti.

> Aj ja robim manualnu pracu, taham kable, robim mechanicke diely, meram
> kable, instalujem veci, lozim spinavy az po usi po zariadeniach v
> priemyselnych halach, instalujem hadice a tesnenia, osadzujem prototypy,
> riesim poruchy. Presne to iste robi aj sef ktory je tam zamestnany 30
> rokov a dosiahol uz diplomaticky status a presne to iste robia aj nasi
> studenti. Kazdy robi vsetko, ked si myslis ze ked vystudujes a budes iba
> klikat mysou tak sa velmi mylis.

Ja som po vystudovani nechcel klikat mysou. Skor som chcel robit nieco take,
ako tu popisujes.

> Obycajne clovek dostuduje a ked sa zacne mat dost dobre na to aby sa
> mohol usadit tak si obstara byvanie a pripadne rodinu. Nikto ti nekaze
> kupovat barak ked zarabas styri osemdesiat. Ked na to nemas tak to nerob
> a potom sa nestazuj.

Problem je, ked budes zarabat 4,80 a budes sa pozerat ako sa meni (4,80)^N
povedzme za chleba...

> Akurat znechucujes studentov ktori citaju konferenciu.

Preco tym studentom nepovedat, ze su aj tieniste stranky, negativa a
podobne... Alebo ako budu pracovat na svetoznamych instituciach a pritom po
skonceni skoly su radi, ze si najdu aspon cosi. Alebo preco im vtlkat do
hlavy, ze oni budu mat to stastie a budu prave ti vyvoleni a pojdu do sveta,
kde ich budu nosit na rukach? Preco si davat stale na oci ruzove okuliare a
vsetkym hovorit len o tom ako sa budu mat niekedy dobre? Zial to ze v istych
pripadoch im vezmu sukromie a podobne ine svinstva sa akosi mlci.

> Zato mam pocit ze ty si v svojich 30-x rokoch ovladol vsetku mudrost
> sveta. Vsetko vies, vsetkym si uz presiel, vsetko si uz vyskusal,
> kazdemu vies poradit, proste si dokonaly.

Naopak, naucil som sa, kde su moje slabiny.

> A vsetci ostatni su mladi a naivni.

Chces mi povedat, ze 25 rocny clovek vie toho tolko co 40? To ho teda musia
gumovat...

> Len tie vysledky sa ti nejak nedostavuju...

Som spokojny s tym, co som dosiahol. Ze to nedopadlo tak ako som chcel je uz
raz fakt, na ktorom akosi nic nezmenim. Cas sa vratit vdaka Bohu neda.

> Stale sa stazujes na
> nizky plat, stale sa stazujes na nezaujimavu pracu, stale sa stazujes ze
> nieco nie je tak ako si predstavujes. Zaroven pri tom vzdy nezabudnes
> pripomenut ako si nad vecou, ako sa na tom zabavas, ako je ti to vsetko
> jedno, ako je ti vsetkych ostatnych luto.

Plat, ja len konstatujem niektore fakty. Nezaujimava praca, ak nie je na
vyber zaujimavejsia... A ten nadhlad, no co ine mi ostalo v tejto biede, ked
su veci, ktore proste zmenit nejdu. Snad Ti len nevadi, ze sa nad vsetkym
zasmejem?

> Na nestastie pre teba, Petr ma pravdu. Kazdy si je strojcom svojho
> stastia. Pokial ma niekto dlhodoby plan co by chcel dosiahnut, pokial
> chce a ma schopnosti sa stale rozvijat a zdokonalovat tak sa dostane tam
> kam si zaumienil.

Toto mozes tak vypravat tym naivnym studentom. Ale nazabudni im povedat, ze
aj oni, ako kazdy jeden clovek, maju svoje ohranicene schopnosti ci uz
fyzicke alebo psychicke. Ich schopnosti sa raz vycerpaju, proste uz nebudu
vladat ci stacit. A nezabudni im povedat aj to, ze pokial nezapadnu do
vseobecneho spolocenskeho klise, tak ich...

> Pri pive v krcme sa uz vyriesili snad vsetky problemy sveta. Bohuzial
> treba veci riesit a nie sa stale dokola stazovat.
>

> Je to ot, ale uz ma celkom nebavi pocuvat ako len ty vies, ako vsetci
> vyssie postaveni zneuzivaju nizsie postavenych,

Ukaz mi jeden priklad, ked dobrovolne nadriadeny pustil na vyssie miesto
podriadeneho...

> ako vsetci vsetkych vykoristuju,

Myslis si, ze je to inak? Preco potom Ty svedomito pracujuci mas 4,80 a Tvoj
sef ma mercedes? No, niekde asi usetril...

> ako zle zarabas,

Preco sa nepozriet ako to je na okoli, ci vo svete. Ty stale tlachas o tom,
ako treba ist do sveta... Mas pravdu, oci sa dokazu otvorit teda velmi
dobre. Ale niekto musi byt aj posledny v statistike...

> ako ti nikto nesiaha ani po clenky, ako...

No a co?! V spolocnosti, kde sa priznanie svojich chyb a omylov povazuje za
najvacsiu chybu a slabinu charakteru? Alebo, kde sa musi kazdy utlct, lebo
by si sa nenazral sam... Mas nieco lepsie?

> Porusil som asi vsetky pravidla konferencie naraz, ked admin chce nech
> ma vyhodi, ale uz mam niektorych veci po krk.
>
> podpisany
> balu, doktor filozofie (nech ta aj roztrhne)

Mas pravdu o filozofii toho moc teda neviem, nezvladol som ju.

Andrej

Hľadáš DOM – BYT – POZEMOK – KANCELÁRIU ?
http://www.reality.sk