volne na tema kondenzatory - problem s blokovacimi kondenzatory a vyrobou

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Pondělí Červenec 14 15:01:54 CEST 2008

Zdravim
Musim aktualne vyresit problem viz priloha. (12KB snad prominete)
Mam ARM9 kompatibilni cip v 272 TFBGA pouzdre na osmivrstve desce kde kazda
napajeci hladina cipu ma svou soukromou vrstvu (to jen tak naokraj).
Abych zajistil dostatecne blokovani napajeni, vlozil jsem kondenzatory primo
mezi jednotlive napajeci kulicky resp jejich prokovy.
Abych toho dosahl sahl jsem po pouzdrech kondenzatoru 0201 s tim ze napeti
jsou tu nizka.
vybral jsem i nejake u farnella dostupne hodnoty v tomto pouzdre, smiren s
cenou - u naseho zarizeni totiz cena neni totiz nijak zvlast rozhodujici, za
to vsak vyrabime pouze kusova mnozstvi.
Nic zleho netuse jsem poslal data vyrobci co pro nas osazuje desky a nyni po
tydnu jsem se dozvedel, ze 0201 osadit neumi.

Mate nejaky tip jak na to?
Vyrobce nabizi, ze umi 0402 ale to se mi tam (v tomhle poctu) nevejde.
Nemel by nekdo z vas nejakou inspiraci pro podobnou situaci, jak tam rozmistit
jeste dostatecne mnozstvi blokovacich kondenzatoru pro dve napajeci hladiny
3V3 a 1V8?
Takhle jak to je nakresleno nemam strach ze by blokovani bylo nefunkcni ale
zhorsovat se mi to uz moc nechce.

S diky a pozdravem
Jakub Ladman