[AD] LinuxStamp

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Červenec 10 15:15:58 CEST 2008

Psat se muze o cemkoli, jenze tohle se tady resi kazdou chvili. Vzdyt
cena zadneho vyrobku se nesklada jen z ceny komponent. Nekde a na necem
to musite delat, musite statu odvadet, co jeho jest a jeste platit za
sluzby s tim souvisejici, musite zaplatit praci, musite sam prezit ...
Jinak bychom totiz mohli klidne napsat, ze programator nepotrebuje zadny
plat, neprodava prece nic, co by ho stejne, jako zde scitane soucastky,
stalo penize ;). Ale pritom jsou programatori placeni mozna lepe, nez
lide pres HW.

Tak kde je ta chyba, ceho se kdo dopousti spatne, kdyz scita jen cenu
materialu a maximalne mirnym ustupkem prihodi mzdu, ne tak mzdove naklady ?

No a ze jsou nektere vyrobky jen pro nekoho ? No jiste, jine nez
klasicke PC, si kupuje minimum lidi a stoji uplne jine penize. Zrovna
tak mobil v pouzdre z hodne draheho kovu si nekoupi kazdy, ale neznamena
to, ze by to bylo neprodejne zbozi. Kazdy vyrobek ma svou cilovou
skupinu a kdyz nejsem schopen za cenu z Asie vyrabet PC komponenty a
presto to chci delat, musim nabidnout neco jineho, neco co ma nejakou
vlastnost, ktera je pro nekoho klicova a klidne i jen pro nejakou
mensinu lidi. Ciste prikladem, vetsina z nas jsme pravaci, ale lecktery
levak si moc rad koupi neco, co mu padne do ruky i kdyz to stoji o neco vic.

--
Jiri Bezstarosti