Ani neviem ci je to OT: O zufalom hladani chyb, programatorskej (ci autorskej) slepote, a ulohe nahodneho okoloiduceho

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Červenec 7 23:07:43 CEST 2008

Dnes sa na fore 8052.com objavila otazka zhruba takehoto znenia: "inicializujem seriovy port na '52 takto a takto (4 riadky programu), a namiesto ocakavanych 2400 baudov mam 7, co tomu je?" Tak som dotycnemu napisal, aby poslal cely program, ktory danu chybu robi. Nato poslal dalsich cca 20 riadkov s tym, ze ostatne nie je relevantne. Nato som mu odpisal, ze ak vie, co je relevantne, tak preco sa vobec pyta...

Mozno to ma suvislost aj s niektorymi threadmi na hw-liste... ;-)

wek

PS. Hadanka pre tych co dobre poznaju '51: Dole uvadzam tu "relevantnu" cast co ocividne nie je cely program; skuste uhadnut (bez toho aby ste sa pozerali na 8052.com), preco prave cca 7 baudov namiesto 2400 baudov:

#include <reg52.h>
#include "global.h"
#include "functions.c"

void main()
{
lcd_initialize(); // lcd initialization
write_message("Welcome, please type in your message.");

IE = 0x86; // enable INT1
IT1 = 1;
// output options //
SCON = 0x40; // mode 1, no parity
TMOD = 0x20; // timer 1 mode 2 (auto reload)
TH1 = -26;
TR1 = 1;
//T2CON = 0x34;
//PCON=PCON|0x80; // smod = 1