Jak spravne nakrimpovat VF konektor

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Červenec 7 20:36:15 CEST 2008

ku kazdemu konektoru byva osadzovaci/montazny predpis. Takto vseobecne
sa to neda povedat. V praci pouzivame konektory rovnakeho typu od
viacerych vyrobcov a kazdy sa krimpuje trochu inak. Vzdy tam je preto
nakreslene ako treba pripravit kabel aby bol spravne nainstalovany.
U niektorych je izolator dlhsi, u niektorych kratsi, u niektorych
ziaden. U pravouhlych konektorov ako pises sa stredny vodic obycajne
pajkuje, tiez si ale pozri kolko izolacie tam treba nechat. Potom sa na
to nalisuje alebo nasrobuje ten dekel.
Cim je vyssia pracovna frekvencia tym je vyzadovana presnost logicky
vyssia. U stoviek MHz sa stale daju dosiahnut rozumne vysledky aj bez
specialnych pripravkov, uz okolo GHz je vidiet napriklad ked izolator
nie je odrezany na presnu dlzku, alebo kabel nie je dotlaceny presne na
doraz, alebo opletenie nie je rovnomerne rozlozene po obvode vonkajsieho
kontaktu, alebo u pravouhleho konektora je naplacaneho vela cinu na
stredny pin.
O ake frekvencie sa jedna? Aky presny typ konektora?
b.