[OT] Zalevaci technika ?

Pondělí Červenec 7 14:30:41 CEST 2008

No kolega taky začal pokusy s ventilem z pračky. Do sleníku si udělal trubku
s dírkama, jenže moc velké a bylo jich moc. Tak mu to nestříkalo, jen teklo
a nejvíc jen na začátku. Proto nakonec koupil solenoiďáky co dávají víc
vody. Jinak ten časovač na hadici, co jsem kdesi viděl, mi připadal jako
mechanické hodiny. Dokázal snad jen po nastavené době tu vodu vapnout.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Lubor Otta" <butan@geoinvest.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, July 07, 2008 1:56 PM
Subject: RE: [OT] Zalevaci technika ?

Před časem se za pár stovek prodával v Lídlu
zavlažovací počítač, zde o něm šla řeč, zmiňovala se i varinta použít ho
jako mechaniku pro vlastní řešení.
Dle mého názoru je hlavní síla těch komerčních časovačů v propracovaném
membránovém ventilu na vodu, který je řízen "polarizovaným relátkem"
Časovače jsou napájeny z baterií, a klidová spotřeba ventilu je nulová.
Tam kde není nouze o energii bych asi volil ventily z automatické pračky,
podle potřeby převinuté na nízké napětí.
Lubor