Zdroj s LM317T zahada?

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Červenec 7 14:21:51 CEST 2008

Nekdo mi rikal, ze LM317 nemaji rady cokoli jineho, nez doporucenych
240R mezi OUT a ADJ. Tech 240R k ADJ a pak dalsi odpor k zemi je tam
proto, ze LM317 potrebuje zatez a tak je takhle rovnou zatezovana zhruba
5mA. Tech 100R tu zatez pochopitelne zajisti take, takze by duvod k jine
funkci byt nemel, nicmene radeji se drzim vzdy tech 240R, mozna i z
povercivosti ;). Pokud neni LM317 dostatecne zatizen, muzete se na
vystupu dockat i temer plneho napajeciho napeti, ta zatez je tady
opravdu nutna (jak jsem psal, dela ji bezne ten odporovy delic k
nastaveni napeti vystupu). Dalsi veci je, ze mezi ADJ a zemi by mela byt
kapacita, rekneme 1M. Udela to, ze kdyz by odskocil potenciometr,
nevylitne okamzite napeti na vystupu kam az muze, ta kapacita to
momenticek pokryje.

BTW, kazda LM317 ma referenci malinko jinde, alespon v drobnych.
Paralelni zapojeni 2 ks bych nepouzil. Mozna jednu LM317 vyhodit a
pouzit jen jeden kus LM350 a jedno misto na desce holt zustane prazdne ;).

--
Jiri Bezstarosti