Re: OT: Teplo (i to elektrické)

Zdeněk lada zdenek023ster@gmail.com
Neděle Červenec 6 18:05:30 CEST 2008

Myslím že vám chybí jeden údaj, a to tepelný odpor onoho rezistoru a
jak se změní při použití ventilátoru.
Nejjednodušší to bude asi změřit. Existují empirické vztahy pro
tepelný odpor například kovové hliníkové či měděné desky, ale jen pro
jednoduché útvary. Více lze najít v knize Chlazení polovodičových
součástek, ale nemám ji u sebe.
http://aleph.svkhk.cz/F/B4XP2UJLVGAJ7VLE52ICRNRMFPPGIRSJUYHYUHETEUU6VE36QU-04509?func=full-set-set&set_number=002338&set_entry=000001&format=999

Mohla byste napsat jaký má ten rezistor tvar. A také bude mít vliv
jestli je například naležato či nastojato, emisivita povrchu a
podobně.

Možná ale počítáte úplně zbytečně, v katalogu TESLA byla udávána
maximální teplota povrchu rezistoru při daném zatížení a teplotě
okolí. Z toho lze tepelný odpor spočítat.

Zdeněk