[OT] 24" LCD Samsung 245T - vyplati se S-PVA?

Pátek Červenec 4 20:48:30 CEST 2008

Mě u LCD (ať už je připojený přes co chce) vadí právě to že pixely jsou tak
ostře ohraničené. To že se používá stejné rozlišení jako má monitor je sice
hezké, ale pokud se bavíme o digitálně vytvořeném obrázku (např. text). Když
se dívám na fotku s ostrými konturami a vezmu si brejle :-)) , ty šikmé čáry
jsou okousané. Rozložení pixelů, s kterým si pohráli snad všichni výrobci
CCD čidel, tady je a asi vždycky bude do čtverečků. CRT má pixely jako
rozmáznuté a trochu se překrývající kolečka a tam jsou fotky v pořádku.
Takže na počítači kde kreslím tišťáky, mám LCD a doma kde se koukám na
fotky, mám CRT a asi ještě hodně dlouho ho mít budu.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, July 04, 2008 3:06 PM
Subject: Re: [OT] 24" LCD Samsung 245T - vyplati se S-PVA?

> Velkostou pixela a ostrostou. Nizsie pisete, ze cez VGA mate duchov - to
> je ono, znizena ostrost. A ta JE dana rozhranim.
>
> 1. digitalne vytvoreny obraz - digitalny prenos (DVI) - digitalne
> zobrazenie
>
> 2. digitalne vytvoreny obraz - D/A prevod - analogovy prenos (VGA) - A/D
> prevod - digitalne zobrazenie
>
> Uz vidite rozdiel?

To samozřejmě vím, ale vidět rozdíl jen v tomhle, to je jako vyměnit
kabely k reproduktorům za zlato a tvrdit, že to hraje líp, protože
zlato je přece lepší vodič ;)

> Isteze pri kvalitnych komponentoch a kabli sa da dosiahnut stav, ze
> rozdiel nevidite. Z principu tam vsak degradacia je a nevidim dovod ju
> trpiet. Beriem specialne pripady, ked v starsom PC/notebooku nemate DVI
> vystup.

Obraz je horší, ale rozdíl není pouhým okem pozorovatelný... takže z
pozice pozorovatele je vlastně stejný, ne?

Dal jsem si tu práci a vypůjčil si dokinu a monitor od kolegy, takže
mám dva úplně stejné monitory, oba jsou připojené přes tu dokinu do
notebooku, jeden přes DVI, druhý přes VGA. Režim "klonování", takže
vidím na obou to samé. (Mám nastaveno nativní rozlišení.) Nepozoruju
rozdíl v kvalitě, resp. v čitelnosti.

> PS: tych duchov na LCD cez VGA som videl aj na znackovych komponentoch,
> dalej trasenie obrazu, nemoznost presne nastavit fazu a pod.

U toho Dellu jsem si nikdy nevšim ničeho z toho, co popisujete. Asi je
to opravdu dobrej monitor.

Abysme si rozumněli, já tady neobhajuju VGA rozhraní, já jen
upozorňuju na drobný fakt, že tvrzení "DVI je lepší než VGA" neplatí
vždycky a všude --> platí zřejmě většinou, ale s kvalitními výrobky je
připojení přes VGA srovnatelné s DVI. Samo že nějaký lowend monitor
bude lepší připojit přes DVI, už jen kvůli lowend VGA kabelu, co k
tomu Čínani dodávaj, ten analog tím zřejmě utrpí dost, digitál by
nemusel.

P.K.