ads7861 zkusenosti?

dejfson dejfson@gmail.com
Pátek Červenec 4 11:11:00 CEST 2008

Uvazoval jsem to jako prvni vec. Jenomze problem je v tom, ze odchylka je na
opacnou stranu. To co popisujes znamena, ze pri velkem odporu by se nenabil
ten kapacitor na nominalni hodnotu. Merena BIN hodnota by v tomto pripade
byla mensi nez pred RC clankem, ale kazdopadne by mela odpovidat vstupnimu
napeti na ADC. Muj pripad je ten, ze vstupnimu napeti na ADC neodpovida BIN
hodnota, pro AC prubeh napeti je BIN hodnota vzdy vetsi, tedy ADC saturuje
uz pri 4.8V misto 4.9998V. Uz jsem se s tim hrabal dost dlouho. Vcera jsem
vyzkousel diferencialni buzeni, dostavam uplne stejny problem. Navic jsem
dostal dalsich 7 karet a merenim jsem zjistil ze se tento problem vyskytuje
_na vsech kartach_, rozdil v zisku ADC je mezi kartami naprosto nepatrny.
Zkousel jsem take menit delku pulsu, casovani mezi vstupem a samplovanim,
porad nic. Vzhledem k tomu ze jsem si dovolil ten luxus stravit 3 tydny
hledanim teto chyby a nic jsem nenasel, predpokladam ze je to chyba ADC,
pripadne nejaky marketingovy tah a ze chyba zisku radove 90binu pri full
scale je nejak sikovne skryta v datasheetu.

Dneska jsem dostal 16bitovy pin-compatible ekvivalent toho prevodniku, tak
ho zkusim zapajet a odmerit jake jsou mezi nima rozdily.

d.