[OT] 24" LCD Samsung 245T - vyplati se S-PVA?

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Červenec 4 01:20:04 CEST 2008

--- On Thu, 7/3/08, Jaroslav Lukesh <lukesh@seznam.cz> wrote:

> Mám Nokia 447Za a tam je fakt rozdí hodně patrný - ve
> prospěch CRT a to i u
> textu - není tak zubatý, pokud něco hodně zmenším a
> je na tom text, tak na
> CRT lze přečíst ikdyž má tak 5px na výšku, zatímco
> u LCD to teda nehrozí.

Este doplnim svoj predchadzajuci prispevok, ktory mi zatial nedorazil...

Okrem DVI je tiez snad samozrejmou vecou pouzivat rozlisenie obrazovky rovne nativnemu rozliseniu LCD. Pre pracu je napr. nezmysel mat 17" LCD. Ma rovnake rozlisenie ako 19" => na 19-tke mate vacsie pismenka. Rovnaka situacia je pri sirokouhlych 20" a 22". Ono marketingovo to krasne znie 17", rozlisenie 1280x1024, male zrno. Ano, ale citajte na tom texty. Radsej vacsie zrno pri hrach a filmoch (par % casu), ale vacsie pismo po vacsinu casu pri praci.

Takze pri kupe LCD treba premyslat nielen nad cenou a technologiou, ale aj nad velkostou pixela pri nativnom rozliseni.

miro