Schema podsviceni pro CCFL

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Čtvrtek Červenec 3 11:20:45 CEST 2008

Neznám zmiňovaný přístroj, ale popíšu jak se řídí kontrast u znakových, tedy negrafických displejů.
Grafické pracují multiplexně, z čehož plyne mnohem větší labilita kompenzace, a asi i horší pozorovací úhel.
Znakový displej má jednu společnou referenční elektrodu, a každý segment je proti ní a je vyveden na samostatné nožičce. Na nožičce segmentu je buď klidový potenciál, nebo obdélník symetrický oproti referenci, aby střední honota byla nula. Kdyby tam byla trvalá stejnosměrná složka tak se žasem segmnet elektrolyticky rozpustí.
Kontrast se řídí právě velikostí toho střídavého napětí, na řídícím švábu displeje je vstup kam se připojuje DC řídící napětí od mínus do plus něco k řízení dipleje.
Tmavnutí po zapnutí může být způsobeno jak ohřátím displeje (od podsvícení) tak i nesprávně fungující automatickou teplotní kompenzací, nesprávnou citlivostí teplotního čidla.
Lubor