AYZ 034

Středa Červenec 2 23:00:03 CEST 2008

Sice se necítím dostatečně fundovaný pro analýzu chyb při násobení, ale
pokud je ten reálný signál zatížený vyšším šumem (nemusí být nutně
elektrický, stačí hluk z nahrávacího studia - a věřte že tam je) než chyba
kterou se snaží zamaskovat ten dither, ten dither je tam už skoro zbytečný a
už nemá co zhoršit, ale snad ani zachránit :-) Ono to takhle blbě vypadá,
něco vynásobím a dostanu jeden dílek chybu. Konkrétně při násobení 1,05x by
měla být při správném zaokrouhlování max. chyba 0,5 dílku. Třeba u měřících
převodníků jsem dříve raději používal trimry než násobení kalibrační
konstantou. Ale když je dílek dostatečně malý a šumí to víc než ten dílek,
opravdu není co řešit. A myslím že audio signál je přesně ten případ.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, July 02, 2008 10:08 PM
Subject: Re: AYZ 034

Zkuste si to vynést na čtverečkáči, udělejte si tam sinusivku nebo
trojúhelník a vynásobte si to 1,05 - a hned vám bude jasné - uvidíte totiž
ty schody. U násobení dvou se zvyšuje jen statistická chyba ditheru (a taky
nelinearita a dynamické chyby AD převodníku, což v případě těch 20..30 let
starých bylo kupodivu zcela zanedbatelné).

DSP pracuje s reélnými čísly jen při výpočtech, na výstupu je zase jen 16b -
v lepším případě 24b, ale na to dnes raději nespoléhejte, ikdyž to má 24b DA
převodník.