Re: OT na prázdniny

Úterý Červenec 1 22:58:38 CEST 2008

Problém je že ty mechy se vyskytují na severní straně a tam obvykle moc
sluníčka není :-(( Ale když jsem hledal jestli musím polystyren kotvit (na
betonových tvárnicích a s lepidlem třídy "A" nemusím), našel jsem na netu
nějaký cech zateplovacích firem
http://www.czb.cz/ a tyhle závady tam byly někde dost podrobně popsané.
Jenže hledám a nacházím jen podobné věci.
http://stavebnilisty.cz/2002/02/poruchy.html
http://si.vega.cz/clanky/vady-a-poruchy-etics/
www.fana.cz/menu/clanky/sanace2006.doc
www.fana.cz/menu/clanky/kontaktnizatep.pdf
V podstatě tam tenkrát psali, že za mechy může příliš tenká vrstva lepidla +
omítky. Vlivem rozdílu denních a nočních teplot dochází ke kondenzaci vody,
kterou ta tenká vrstva neumí vstřebat a vysvětlovali to nějak i přes
akumulaci tepla v té vrstvě. No nenajdu a nenajdu :-(
Anděl

----- Original Message -----
From: "Draxal Miroslav" <evik@mbox.vol.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, July 01, 2008 8:35 PM
Subject: OT na prázdniny

Dobry den,
 ASI PRO CHEMIKY!!
Nejsem tady asi jediny kdo stavi barak a me ceka v nejblizsi době
fasada( na zatepleni zatirana). Koukal jsem u sousedu, ze všechny baraky
ze severni strany mají fasadu napadenou lisejniky v horsi pripade
mechem.( jso na ni zelené fleky ). A tet pozor. V telce jsem kdys videl
porad " chytra barva" a tam dokola rikali, ze když se do barvy dá oxid
titanicity TiO2, potom zo zabiji vse zive ( aktivaci H2O a UV nebo co) .
Ve Wikipedii jdem nasel"

Fotokatalýza
Vhodně upravený oxid titaničitý působí v přítomnosti UV záření jako
fotokatalyzátor. Pokud je TiO2 nadopován atomy dusíku funguje jako
katalyzátor již v přítomnosti viditelného záření. Díky svému vysokému
redoxnímu potenciálu oxiduje v excitovaném stavu vodu za vzniku
hydroxylových radikálů. Je také schopen přímé oxidace organických látek.
Z tohoto důvodu je přidáván do nátěrů, cementů, okenních skel, glazur
dlaždiček a jiných materiálů. Tyto materiály pak mají dezinfekční a
samočistící schopnosti.

Staci tedy sehnat TiO2 a primíchat do omytky a je hotovo? Asi zrejme ne
kvuli tem atomum dusiku. Nesetkal jste se někdo s necim podobným MIRA