platba kartou - RE: Zkusenosti - GME :-(

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Leden 30 22:12:24 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 30.1.2008 od Karel Minarčík:

> Když už tu máme tuhle debatu, chtěl bych se zeptat zde přítomných
> guru, na co přesně (druh služby,jinými slovy: jak mám říct slepici
> na přepážce co vlastně chci) si musím aktivovat svou Visa electron u
> ČS, abych s ní mohl platit pomocí paypal, popř. na webu typu
> farnell. Stačí ta platba MO/TO? A co limit? Dá se libovolně měnit?

Na VISA electron zapomen, tu nepouzijes. Potrebujes nejakou
embosovanou (ma vytlacena pismenka a cisilka) mezinarodni kartu
(Mastercard, VISA, AMEX, DCI...), pripadne tu internetovou kartu
(papirek s cislem, platnosti a CVC2/CVV2 - to je ten trimistny kod na
druhe strane normalni karty). A chces povolit MO/TO transakce.

Limit karty je vzdy za nejake obdobi - u debetnich karet obvykle
tydenni, u kreditnich karet obvykle mesicni, ale muze byt jine obdobi.
A je dany nejakou castkou podle toho, jaky je to druh karty
(zmrzlinova, normalni, stribrna, zlata, platinova), jak jsi bonitni
(kolik mivas penez na ucte, jaky mas obrat na ucte), jak posoudi banka
a jak si sam urcis. Limit je vetsinou dvojiho druhu - nejaka castka na
platby za zbozi (prodejni terminaly, internet, imprinter) a nejaka
castka na vybery z bankomatu - treba limit 500 tisic tydne na nakup
zbozi a 250 tisic tydne na vybery z bankomatu.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz