MC33063 a tlumivka

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Středa Leden 30 21:27:48 CET 2008

> Zkouším postavit step down měnič s MC33063 ze součástek co dům dal a
> když použiju tlumivku na toroidu z mainboardu, výstupní proud je někde
> na 220mA, zatímco když dam tám tlumivku z PC zdroje, kdy jádro je
> váleček, tak klidně přes 400mA. Zkouším to zatížit žárovkou 2,2V/0,4A,
> tak jsem o moc víc nezkoušel. V prvním případě ta žárovka ani

No jadra civek se podle toho k cemu jsou urcene vyrabi z ruznych
materialu takze pokud je to jen filtracni nemusi dobre fungovat jako
akumulacni v menici. Pak taky ten menic na boardu jede na mnohem vyssi
frekvenci a tudiz mu staci mnohem mensi indukcnost (pro MC34063 na cca
50kHz bezne pouzivam 220uH, pro NCP3063 coz je totez ale vylepseny na
150kHz jsem zkousel 47 a 100uH a pro menice kolem 250kHz je bezna
hodnota 22uH, nekdy davam trochu jine hodnoty podle parametru jake
pozaduji). Je tak mozne ze ten valecek na tom bude o neco lepe. Zkuste
si zmerit ucinnost.

> Případně co se stane, když bych vzal ten toroid a namotal si tam jiný
> drát a hodně závitů? Teď jich tam je tak 5, namotaných třemi drátky
> paralelně. Bylo to v měniči pro napájení CPU P4.

Vice vodicu vinutych paralelne se pouziva prave pro vyssi frekvence. U
odrusovacich toroidu jsou vinuti pro vsechna napeti a pomery poctu
zavitu odpovidaji pomerum napeti.

Muzete zkusit odmotat puvodni vinuti a navinout vlastni s vice zavity,
cim tlustsi drat tim nizsi odpor a ztraty. A opet zmerit ucinnost.

Pavel