MC33063 a tlumivka

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Středa Leden 30 18:26:23 CET 2008

Zkouším postavit step down měnič s MC33063 ze součástek co dům dal a
když použiju tlumivku na toroidu z mainboardu, výstupní proud je někde
na 220mA, zatímco když dam tám tlumivku z PC zdroje, kdy jádro je
váleček, tak klidně přes 400mA. Zkouším to zatížit žárovkou 2,2V/0,4A,
tak jsem o moc víc nezkoušel. V prvním případě ta žárovka ani
nesvítila.

Mám základní zapojení z katalogu, vstupní napětí asi 12V, výstupní cca
3V (mám tam trimr, sleduju spíš proud žárovkou než napětí).

Umíte mi někdo vysvětlit, proč se to takhle chová? Ta tlumivka na
toroidu by měla být lepší, tj. mít vyšší indukčnost než ta na válečku,
ne?

Případně co se stane, když bych vzal ten toroid a namotal si tam jiný
drát a hodně závitů? Teď jich tam je tak 5, namotaných třemi drátky
paralelně. Bylo to v měniči pro napájení CPU P4.

P.K.