este chvilu vikend - prieser pri osadzovani...

Zdenek Aster zdenek.aster@seznam.cz
Neděle Leden 27 22:19:57 CET 2008

No ono u tech soucastek pokud to neosazuji stroje, ale baby
u stolu ( Sasa promine ;-) ), tak je to proste normalni ja mam v aplikaci
dva sutry kazdy s jinou frekvenci, a kolikrat ho naladujou jak jim to
prijde pod ruku, probiraj serialy a co starymu k veceri a sutr jako sutr.
U automatu se to tolik nestava, ale taky obcas kdyz nekdo rozsype
zasobnik se svabama a rucne ho vraci a nejaky otoci tak je obracene,
i kdyz vsichni svorne tvrdi ze kamera ktera je v automatu kontroluje
kazdou soucastku jestli vypada dobre, pravda je podle me asi takova
ze to sice automat umi, ale pokud se to pouziva u kazde soucastky tak
to mnohonasobne zpomaluje, nicmene to je jen a jen moje domenka,
ale Balu je to fakt bezne a normalni, ja jim to hazim zpatky na hlavu.

Zdenek Aster

----- Original Message -----
From: "balu@home" <daniel.valuch@orange.fr>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, January 27, 2008 9:51 PM
Subject: OT: este chvilu vikend - prieser pri osadzovani...

skodoradost je najlepsia radost, tak sa podelim s cerstvym zazitkom :-)
Dnes som chcel ozivit a nastavit seriu 1W sirokopasmovych zosilnovacov
ktore pojdu do lhc. Vlozim dosku do chassis, zapnem, len to pukne a
vyvali sa oblak bieleho dymu.
Vzhladom na to ze prototyp funguje vyborne ma to celkom zarazilo a
potichu dufam ze najdem problem a nebude na vsetkych 15-tich doskach.
Bol... Na doske je asi 10 operakov a koncovy stupen je postaveny zo 14
tranzistorov. 7 NPN a 7 PNP, komplementarne. Vyzera ze si niekto
neprecital osadzovaci predpis a na polovicu dosiek osadil vsetky
tranzistory NPN a ked dosli tak na druhu polovicu PNP. Ved je to cierne,
ma to 3 nohy, musi to byt to iste. Ze je ine cislo na sacku? Nevadiiii.
Ked som to zistil tak ma skoro otocilo :-/
Meno firmy nie je dolezite. Neviem ci mam smolu ale toto sa nestalo prvy
krat a len u jedinej osadzovne. Nezalezi pri tom ci je to jednoducha
4-vrstva s obycajnymi suciastkami alebo 16-vrstvova s BGAckami z hi-tech
osadzovne.
Po niekolkych prieseroch uz vzdy ked dostanem dosky naspat tak pred
zapnutim napajania vizualne kontrolujem ci su spravne cipy na spravnom
mieste. Uz sa stalo ze zapajkovali puzdro o 180 stupnov otocene, alebo
namiesto 74LCX16244 dali 245 (na doske boli obve, takze pocet kusov
sedel), pripadne ze namiesto nejakeho cipu zapajkovali uplne iny ktory
sme vobec nedodali. Logika bola zrejme "puzdro je cierne, ma 48 vyvodov,
sedi tam, musi byt odtial". Pritom som taky integrac v zivote nepouzil :-)
Obcas sa sam seba pytam preco ja... Mate podobne priesery? Pochvalte sa
nech sa mi aspon trochu ulavi :-)
b.